Obilazak radova na obnovi pružne dionice Kutina – Deanovec

  • Slika /slike/foto 9_24/foto dtTUSEK-HZI SMZ 27-9_24/nsl dtTUSEK-HZI SMZ 27-9_24.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
U petak 27. rujna 2024. predstavnici Ministarstva, mora, prometa i infrastrukture obišli su radove na obnovi pružne dionice Kutina - Deanovec zajedno s predstavnicima HŽ Infrastrukture i jedinica lokalne samouprave.

Riječ je o obnovi 36 i pol kilometara duge dionice koja se nalazi na međunarodnoj pruzi Dugo Selo - Novska. Obnova je vrijedna 19,6 milijuna eura (+ PDV), a sufinancira se iz Državnog proračuna, odnosno zajma Europske investicijske banke s kojom je sporazum potpisala Vlada Republike Hrvatske. Planirano je trajanje radova devet mjeseci. Brzina će nakon obnove iznositi 80 km/h uz mjestimična ograničenja. Izvođač je tvrtka Swietelsky d.o.o..

U sklopu projekta zamijenit će se, među ostalim, pragovi i tračnice, ugradit će se nova signalizacija uz prugu te sintetička podloga na 18 željezničko-cestovnih prijelaza te prolazni kolosijeci u kolodvorima Novoselec, Ludina, Popovača, Moslavačka Gračenica i Kutina.

Prigodom obilaska državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek izjavio je: „Nakon što je željeznica godinama zbog nedostatka sredstava bila po strani, došlo vrijeme za velika ulaganja u nju. Novac je osiguran i bit će ga. Ovdje smo, jednostavno, primijetili da je pruga došla u takvu poziciju da je njezina brzina pala na razinu koja nije održiva za međunarodni koridor i moramo ju rekonstruirati. Naime, poslije ovoga slijedi poseban veliki projekt rekonstrukcije i izgradnje drugoga kolosijeka na pruzi Dugo Selo - Novska i to je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u RH.“.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić dodao je: „Paralelno s ovom obnovom u završnoj smo fazi izrade natječajne dokumentacije za projekt Dugo Selo - Novska vrijedan 670 milijuna eura, sufinanciran iz EU-ovih fondova. Krajem ove godine objavljujemo natječaj za izvođenje radova koje planiramo ugovoriti krajem sljedeće godine. Dok će se graditi drugi kolosijek, postojećim će teći promet i zato je potrebno njegovu kvalitetu podići na višu razinu. U sklopu tog velikog projekta denivelirat ćemo većinu željezničko-cestovnih prijelaza ili ugraditi najmoderniju opremu na postojećima.“.

Da ova dionica nema samo međunarodnu važnost, već i veliku lokalnu, potvrdio je i zamjenik župana Sisačko-moslavačke županije Mihael Jurić: „Iznimno je važna za stanovnike Ludine, Popovače, Novske i Kutine jer mnogo stanovnika radi u Zagrebu i svakodnevno putuje ovom prugom. Od Siska do Zagreba imamo obnovljenu željeznicu, a inputi s terena pokazuju nam koliko je prometna infrastruktura važna i za poduzetničke zone koje pokazuju jako dobar intenzitet razvoja.“.

Ovisno o dinamici radova pruga će se povremeno zatvarati za promet. Tada će putnike prevoziti autobusi, a otkazivanja pojedinih vlakova može biti i na drugim, okolnim relacijama. Stoga molimo putnike da prate mrežne stranice HŽ Infrastrukture, gdje se ažuriraju sve obavijesti. Ispričavamo se zbog mogućih kašnjenja i molimo za strpljenje jer će po završetku projekta putovanje biti brže, sigurnije i udobnije.

Najave