OBAVIJEST: 07.09.2015. - Otvorene ponude za radove na dionici željezničke pruge Dugo Selo – Križevci

Slika /arhiva//2015/otvaranje-ponuda-1.jpg
U sjedištu HŽ Infrastrukture u nazočnosti investitora i ponuđača, 7. rujna održano je javno otvaranje ponuda koje su stigle u sklopu  postupka javne nabave za izvođenje radova na rekonstrukciji postojećeg i izgradnji drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Dugo Selo – Križevci. Riječ je o strateškom projektu od javnog značaja za RH i do sada najvećem infrastrukturnom željezničkom projektu koji sufinancira EU.

Procijenjena vrijednost radova iznosi 1,278 milijardi kuna, dok ukupna vrijednost projekta koja, osim radova, obuhvaća i troškove nadzora nad izvođenjem radova, troškove rješavanja imovinsko-pravnih poslova te troškove nepredviđenih radova, iznosi 1,517 milijardi kuna (198 milijuna eura).

Nadmetanje je provedeno transparentno što je rezultiralo znatnim brojem ponuditelja. Ukupno je pristiglo šest ponuda koje će biti evaluirane u najkraćem vremenskom razdoblju, a nakon odabira najpovoljnije ponude slijedi potpisivanje ugovora s izvođačem radova.
Radovi na rekonstrukciji postojećega i izgradnji drugoga kolosijeka na dionici pruge od  Dugog Sela do Križevaca trebali bi početi početkom 2016. godine, a završetak radova planiran je u rujnu 2019.

Javno nadmetanje za nadzor nad radovima već je provedeno ranije, a veći dio sredstava za projekt osigurana su Odlukom Europske komisije krajem 2014. godine. Na temelju ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, koji su u lipnju ove godine potpisali Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture i HŽ Infrastruktura, potvrđeno je da će se projekt sufinancirati s 85 posto sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj, a preostalih 15 posto bit će financirano nacionalnim sredstvima.

DETALJNIJE O PROJEKTU:
  • Pored obnove postojećeg  i izgradnje drugog kolosijeka na cijeloj pružnoj dionici dužine 38,2 km, planirane aktivnosti u sklopu projekta uključuju izgradnju 6 mostova, od kojih su dva cestovna i rekonstrukciju postojećih sedam mostova, ukidanje 17 željezničko-cestovnih prijelaza i dvaju pješačkih prijelaza te gradnju 11 novih nadvožnjaka, jednog podvožnjaka i šest pothodnika, nadogradnju stabilnih postrojenja električne vuče, modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te izgradnju 25 kilometara servisnih cesta. Završetkom projekta znatno će se skratiti vrijeme putovanja od Dugog Sela do Križevaca, i to s 30 na 18 minuta.
  • Projekt „Rekonstrukcije i izgradnje drugog kolosijeka dionice Dugo Selo – Križevci“ prepoznat je kao jedan od prioriteta modernizacije željezničke mreže u Republici Hrvatskoj, a dio je velikog projekta uspostave dvokolosiječne željezničke pruge visoke učinkovitosti za mješoviti prijevoz na cijelome mediteranskom koridoru RH2, kojim se Pirinejski poluotok, preko Luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte, povezuje s mađarsko-ukrajinskom granicom te TEN-T europskom mrežom. Budući da  je Luka Rijeka pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju postala točkom ulaska/izlaska za jedinstveno europsko tržište, očekuje se pojačan opseg prometa prema državama srednje Europe, a ovo je prvi projekt financiran novcem EU-a, kojim se Rijeka i Zagreb povezuju s mađarskom pružnom mrežom.
  • Svrha ovog projekta je izgradnja dvokolosiječne pruge, s puno povoljnijim uporabnim svojstvima, čime će biti zadovoljeni zahtjevi za koridorski promet i prijam interoperabilnih teretnih vlakova te omogućeno povećanje kapaciteta pruge i kvalitete života ljudi uz prugu, uz znatno ulaganje u zaštitu od buke, po europskim standardima.


Najave