- Objavljeno: 30.01.2014.
Najveća nabava vlakova u povijesti Hrvatske
Ugovore su potpisali Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza; i Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končar – električnih vozila. Potpisivanju ugovora prisustvovali su Zoran Milanović, predsjednik Vlade RH; Branko Grčić, potpredsjednik Vlade RH i ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije; i Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.
Tom prigodom Dražen Ratković je istaknuo: „Ovi su ugovori vrijedni milijardu i 630 milijuna kuna, a ona gotovo neprocjenjiva vrijednost bit će zadovoljstvo naših putnika koji će se voziti u novim niskopodnim vlakovima u kojima će biti više mjesta, u kojima će se putem displeja i razglasa znati kada se vlak približava njihovu kolodvoru ili stajalištu, koji će biti opremljeni suvremenim sustavima grijanja i hlađenja te videonadzorom, koji će biti prilagođeni prijevozu osoba u invalidskim kolicima i prijevozu bicikala. Mi u HŽ Putničkom prijevozu vjerujemo da će ovakvih nabava biti još jer nam je cilj kompletan klasični vozni park, dakle lokomotive i vagone, zamijeniti suvremenim motornim vlakovima. To donosi višestruke koristi - veću pouzdanost vozila, stabilniji vozni red, mogućnost povećanja frekvencije vlakova i broja putnika, smanjenje onečišćenja okoliša, a sve uz puno niže operativne troškove.“Motorni vlakovi bit će isporučivani i puštani u promet tijekom 2015., 2016. i 2017. godine. Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar Elektroindustrije, istaknuo je važnost ovog ugovora za domaću industriju: „Ovaj posao nije samo važan za putnički prijevoz zbog pomlađivanja flote, on je višestruko važan za Končar i cijelu Hrvatsku, to je vlastiti proizvod. Ima vrlo malo poduzeća u Europi koja mogu rasti i proizvoditi ovako sofisticirane proizvode, to se može nabrojati na prste jedne ruke. Naravno da ima poduzeća koja mogu proizvoditi po licenci, ali ovo je Končarev razvoj, razvoj u koji smo krenuli s partnerima. Nema uspjeha bez entuzijazma, znanja i sposobnosti da se nešto napravi. Pokazali smo da možemo proizvesti vlakove. Posao će se realizirati u 3 godine i to je posao za 3 000 ljudi, što je izuzetno važno i za nas dobavljače i cijelo hrvatsko gospodarstvo.
Investicije u nabavu novih prijevoznih kapaciteta predstavljaju nužan preduvjet ostvarenja uspješnog poslovanja i pozicioniranja HŽ Putničkog prijevoza u konkurentan i financijski održiv sustav. Resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić kazao je: „Nakon dvije godine mandata ove Vlade možemo posvjedočiti povijesnom trenutku za HŽ Putnički prijevoz. U ovoj je nabavi domaća tvrtka pokazala konkurentnost prema većim tvrtkama zapadne Europe. Postupak restrukturiranja HŽ Putničkog prijevoza uključuje nabavu novih vlakova i logistička poboljšanja. HŽ Putnički prijevoz potpisat će i jedan veliki ugovor za informatizaciju cijelog sustava, gdje bi sa isporukom prvog novog vlaka trebala bila moguća kupnja karata preko mobilnog uređaja i interneta na zadovoljstvo krajnjih korisnika. Ovo je jedna dobra hrvatska priča. Kada se entuzijazam spoji s ekonomskim računom, uspjeh ne izostaje. I kao što sam započeo svoj mandat vožnjom vlakom iz Zaboka, želim da se za 15 mjeseci iz Zaboka ovdje dovezem novim vlakom.“Zoran Milanović, predsjednik Vlade RH, tom je prigodom rekao: „Raspisan je natječaj koji je dobila domaća tvrtka, cijena je bila konkurentna, taj je poslovno-financijski ciklus zaokružen i za nekoliko godina
u Hrvatskoj ćemo se voziti modernim vlakovima što nismo jako dugo. Hrvatska je mala i rijetko naseljena država stoga nema nekog velikog potencijala za veliko moćno željezničko tržište putničkog prometa kao primjerice u Njemačkoj, Francuskoj, Beneluxu gdje po kilometru kvadratnom žive stotine stanovnika. Ali oko urbanih centara postoje potrebe, najviše oko grada Zagreba, u dijelovima Slavonije i ovo je jedna zaista značajna priča. I zato što zapošljava ljude i zato što, možda još važnije od svega, zadržava znanje. Očuvanjem znanja mi držimo korak s onima koji su jači od nas, s onima koji su među najjačima na svijetu. Bit ćemo sretni kada vlakovi počnu voziti.“Nakon potpisivanja ugovora i prigodnih govora izaslanstvo na čelu s predsjednikom Vlade obišlo je prototip elektromotornog vlaka za regionalni prijevoz koji je u prometu od 2011., a prema kojemu će se sagraditi serija od 16 vlakova od navedena 44 vlaka.
