Modernizirana pružna dionica između Zapadnog i Glavnog kolodvora

  • Slika /slike/foto 12_24/foto PPVRH-ZK-GK-ZG 12-12_24/nsl PPVRH-ZK-GK-ZG 12-12_24.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
U prostorijama Zagreb Zapadnog kolodvora u četvrtak, 12. prosinca obilježen je uspješan završetak provedbe projekta „Modernizacija dionice Zagreb Kustošija - Zagreb Zapadni kolodvor - Zagreb Glavni kolodvor“.

Riječ je o projektu vrijednom 29,2 milijuna eura koji je u potpunosti financiran europskim sredstvima, odnosno iz Nacionalnoga plana oporavka i otpornosti.

Projekt je proveden na jednoj od najprometnijih dionica u Hrvatskoj koja se nalazi na sjecištu koridora RH1 i RH2 i kojom na dan prođe oko 150 vlakova. Stoga je ova pružna dionica, duga 3,5 km, iznimno važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz. Od nedjelje, kada na snagu stupa novi vozni red, brzina prometovanja na obnovljenoj dionici podići će se na 120 km/h. Također kao rezultat radova podigla se razina sigurnosti i interoperabilnosti, povećala se propusna moć pruge i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu, a smanjenjem buke povećala se kvaliteta života stanovnika uz prugu.

Radovima je obuhvaćena:
  • cjelovita obnova gornjega i donjega pružnog ustroja, što uključuje obnovu kolosijeka i zamjenu skretnica na području Zagreb Zapadnog kolodvora
  • sanacija mostova i izgradnja propusta
  • izgradnja uređenih površina za pristup putnika u Zapadnom kolodvoru
  • radovi na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima
  • obnova kolničke konstrukcije na željezničko-cestovnim prijelazima „Vodovodna“ i „Republike Austrije“
  • obnova i zamjena dijela sustava kontaktne mreže.

Obilježavanju radova na projektu prisustvovao je i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, koji je izjavio:
- Puno je trenutno aktivnih gradilišta na željeznici, ne samo na koridorskim prugama poput ovog važnog projekta ili dionice prema Mađarskoj čiji smo jedan dio nedavno pustili u promet, već se rade i brojni remonti na lokalnim i regionalnim prugama za što smo osigurali sredstva iz zajma EIB-a. Ovaj današnji projekt, ali i puštanje u promet 18 km duge dionice od Vukovara do Vinkovaca koje nas očekuje do kraja ovog mjeseca, pokazuje da se danas nalazimo u velikom investicijskom ciklusu u željeznicu. Ta ulaganja nisu samo usmjerena u infrastrukturu nego i u nabavu novih vlakova, kojih će slijedeće godine biti ukupno 70 na prugama. S ovakvim snažnim ulaganjima nastavljamo i dalje, a najveći dio ulaganja u prometnu infrastrukturu bit će usmjeren upravo u željeznicu.

Povodom završetka radova na projektu „Modernizacija dionice Zagreb Kustošija - Zagreb Zapadni kolodvor - Zagreb Glavni kolodvor“ predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić izjavio je:
- Kada ovom projektu pribrojimo prethodne radove, obnovili smo cijelu pružnu dionicu od granice sa Slovenijom do Zagreba. Osim toga obnovili smo i prugu od Zaprešića prema Zaboku sve do Krapine.
Planiramo i obnovu zgrade Zapadnog kolodvora, koja je zaštićeno kulturno dobro. U tijeku je projektiranje, a očekujemo raspisivanje natječaja za radove na proljeće sljedeće godine. Uz to provodimo brojne projekte u Zagrebu i okolici te diljem Hrvatske.

Predstavnik izvođača radova, tvrtke Swietelsky d.o.o., Dejan Plavljanić, rekao je:
- Projekt je uspješno završen iako je bio vrlo složen jer su se radovi izvodili u samom centru grada Zagreba uz stalan tijek željezničkog prometa. Nadamo se da će putnici i teretni prijevoznici biti zadovoljni rezultatima ovoga projekta. Također se nadamo daljnjoj suradnji sa svim sudionicima Inženjera i Naručitelja, koja je bila na visokoj razini.

HŽ Infrastruktura nalazi se u velikom investicijskom ciklusu, kojim će se kroz deset godina u željeznicu uložiti čak šest milijardi eura. To je najveći ciklus ulaganja u željeznicu u povijesti RH, a upravo je zbog toga HŽ Infrastruktura najveći korisnik EU-ovih fondova u prometnome sektoru u državi.

FOTO: HŽ Infrastruktura

Najave