Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u suradnji s Europskom agencijom za pomorsku sigurnost organiziralo radionicu u sklopu hrvatskog predsjedanja Forumom europskih obalnih straža

  • Slika /slike/foto 2_22/foto MMPI-EMSA LISABON 24-2_22/nsl MMPI-EMSA LISABON 24-2_22.JPG
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u suradnji s Europskom agencijom za pomorsku sigurnost (EMSA) organiziralo je drugu po redu radionicu u sklopu hrvatskog predsjedanja Forumom europskih obalnih straža, koja se održala u Lisabonu 15. i 16. veljače 2022. godine.  

Tematsku radionicu pod nazivom "RPAS for Maritime Surveillance" otvorila je izvršna direktorica Europske agencije za pomorsku sigurnost Maja Markovčić Kostelac naglasivši sve napore koje EMSA poduzima u promicanju suvremenih tehnologija odnosno upotrebi bespilotnih zrakoplova nastojeći time unaprijediti učinkovitost službi na moru te povećati razinu zaštite mora od onečišćenja.

U ime predsjedatelja Forumom europskih obalnih straža te Ministarstva obrane Republike Hrvatske uvodnim izlaganjem obratio se zamjenik zapovjednika Hrvatske ratne mornarice komodor Damir Dojkić uputivši zahvalu nazočnim sudionicima, predstavnicima država članica, Europske komisije, Europske agencije za kontrolu ribarstva (EFCA), Europske agencije za pomorsku sigurnost (EMSA) i Agencije za europsku graničnu i obalnu stražu (FRONTEX).

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture na dvodnevnoj radionici predstavljao je ravnatelj Uprave sigurnosti plovidbe kap. Siniša Orlić koji je u uvodnom govoru istaknuo: "Izazovi u sklopu sustava sigurnosti plovidbe svakim danom postaju sve zahtjevniji, stoga je suradnja između agencija na europskoj razini i nositelja funkcija obalne straže unutar država članica od iznimne važnosti. Razmjena informacija, usklađivanje procedura i zajedničko djelovanje postaju ključni za uspješno operativno djelovanje na moru. Od listopada 2018. do kolovoza 2020. godine u sklopu projekta korištenja bespilotnih zrakoplova u pružanju podrške sigurnoj plovidbi i zaštiti ljudskih života i morskog okoliša, EMSA-ine bespilotne letjelice obavile su Hrvatskoj oko 400 sati leta u svrhu praćenja pomorskog prometa, sprječavanja i kontrole onečišćenja mora, traganja i spašavanja te praćenja ostalih aktivnosti na more. Čvrsto vjerujem kako će ovaj forum poslužiti kao izvrsna prilika za razmjenu pozitivnih iskustava država članica koje su spremne koristiti ove platforme."

Sudionici radionice imali su priliku raspraviti o prednostima, slabostima, prilikama i izazovima upotrebe bespilotnih zrakoplova unutar tri tematske skupine "Sigurnost na moru", "Nadzor granica" i "Nadzor ribarstva". Predstavljena su i iskustva EFCA-e, EMSA-e i FRONTEX-a u obavljanju funkcija obalnih straža te sestrinskih agencija, Europske agencije za sigurnost zračnog prometa (EASA) i Europske svemirske agencije (ESA), a svoj pogled na razvoj i upotrebu bespilotnih zrakoplova dali su i predstavnici proizvođača i operatera bespilotnih zrakoplova.

Pisane vijesti