Ministar Kalmeta pustio u promet obje cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok

Slika /arhiva/NSL-MK-SV-ROK2.jpg

Sveti Rok, 30. svibnja 2009. (s lijeva) Jurica Prskalo, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta d.o.o., Božidar Kalmeta, ministar mora, prometa i infrastrukture, Darko Milinović, ministar zdravstva i socijalne skrbi i Zdravko Livaković, državni tajnik za infrastrukturuObje cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok znatno prije planiranog roka pustio je danas u promet ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta označivši time završetak kilometarskih kolona u špici sezone.

Otvorenjem punog profila dvaju najvećih tunela na autocesti A1 Zagreb-Split-Dubrovnik omogućit će se veća sigurnost prometa, bolja protočnost i povećanje prihoda od naplate cestarina jer više neće biti potrebe za preusmjeravanjem prometa na alternativne prometnice u ljetnim gužvama, istaknuo je Kalmeta.

Na prigodnoj svečanosti kod odmorišta Marune ispred južnog portala tunela Sv. Rok su uz ministra Kalmetu bili i ministar zdravstva i socijalne skrbi Darko Milinović, brojni gradonačelnici, načelnici i župani iz Zadarske i Ličko-senjske županije, predstavnici Sveti Rok, 30. svibnja 2009. ministar Božidar Kalmeta obraća se okupljenima prilikom svečanosti puštanja u promet drugih cijevi tunela sv. Rok i Mala Kapela u sklopu A1građevinskih tvrtki, projektanata, nadzora i mnogi drugi.

Kazao je da se današnja svečanost odvija upravo kod tunela koji je bio prvi objekt koji se počeo graditi na autocesti prema Splitu 1993. godine. Podsjetivši na kraj 90-ih, kada je prvi hrvatski predsjednik Franjo Tuđman prošao kroz prokopanu tunelsku cijev u Velebitu, Kalmeta je rekao da oni koji su tada omalovažavali ovaj projekt govoreći da ćemo u tunelu uzgajati šampinjone, nisu niti će biti u prilici graditi Hrvatsku.

Kalmeta je čestitao izvođačima radova, projektantima i nadzornim tvrtkama rekavši da su ovi tuneli proizvod hrvatske pameti i da će biti najsigurniji u Europi Radove građenja druge cijevi tunela Mala Kapela, inače najdužeg na autocesti A1, izvodila je poslovna udruga koju Sveti Rok, 30. lipnja 2009. (s lijeva) Ministar Božidar Kalmeta, Darko Milinović, ministar zdravstva i socijalne skrbi i Jurica Prskalo, predsjednik Uprave HAC-a na svečanosti puštanja u promet obiju cijevi tunela Sveti Rok i Mala Kapela na odmorištu Marunečine Viadukt i Strabag, dok su Hidroelektra niskogradnja i Konstruktor-inženjering bile u poslovnoj udruzi koja je gradila lijevu cijev tunela Sv. Rok.

Ukupna vrijednost radova za druge cijevi oba tunela iznosi 787,5 milijuna kuna, a za oba tunela 2,3 milijarde kuna, napomenuo je Jurica Prskalo, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta dodajući da su radovi obuhvaćali projektiranje, građenje, opremanje, bojanje i nadzor.

Dovršetak izgradnje obje tunelske cijevi dvaju tunela nazvao je velikim građevinskim pothvatom u kojem su korištene nove tehnologije bušenja i miniranja. Tako je, primjerice, naveo da je utrošeno oko dva milijuna kilograma eksploziva, što ilustrira složenost ovog zahvata.

Danas je u prometu 399 kilometara autoceste od Zagreba do Ravče, istaknuo je Prskalo, dok je ministar Kalmeta podsjetio kako je u posljednjih šest godina otvoreno oko 510 kilometara autocesta.Mala Kapela, 30. svibnja 2009.

Okupljenima se obratio i ministar zdravstva i socijalne skrbi Darko Milinović koji je istaknuo da je hrvatska vlast 90-ih godina otvarajući radove na gradnji tunela Sveti Rok poručila okupatorima koji su bili s ličke strane tunela da se neće miriti s okupacijom Hrvatske. Ovi tuneli jamče razvoj ne samo Zadarske i Ličko-senjske županije nego i cijele Hrvatske, rekao je Milinović.

Dodao je da su se hrvatske izvođačke tvrtke dokazale u gradnji te da su bok europskima. Još jedan nacionalno važan projekt nas očekuje i s jednakim ushićenjem ćemo ga otvoriti za nekoliko godina, a to je Pelješki most, rekao je Milinović.

Desna cijev tunela Mala Kapela iznosi 5.780, a lijeva 5.821 m. Radovi su na iskopu desne cijevi počeli 2002. godine, a u lipnju 2005. je puštena u Sveti Rok, 30. svibnja 2009.promet. Lijeva cijev tunela Sv. Rok je 5.679, a desna 5.670 m te je u lipnju 2003. puštena u promet. U oba tunela najveća dopuštena brzina vožnje iznosi 100 km/h.

Dovršenje drugih cijevi tunela započelo je u rujnu 2007. obzirom da je autocesta A1 značajna za turistički promet, što najbolje pokazuje podatak da ljetno prometno opterećenje čini više od 40 posto ukupnog godišnjeg prometa.

Prosječni godišnji dnevni promet već je u 2006. premašio 10.000, a ljeti je dosegao 28.000 vozila, dok se u ovoj sezoni očekuje da će kroz Malu Kapelu dnevno proći 29.000, a kroz Sv. Rok oko 30.



Najave