Ministar Kalmeta potpisao Sporazum o uspostavi željezničke mreže visokih mogućnosti u jugoistočnoj Europi

Slika /arhiva/solun-w.jpg

Ministar mora, turizma, prometa i razvitka RH Božidar Kalmeta potpisao je danas u Solunu s kolegama iz BiH, Srbije i Crne Gore, Makedonije, Bugarske, Rumunjske, Grčke, Albanije, Turske, Ukrajine i Moldavije Sporazum o uspostavi željezničke mreže visokih mogućnosti u jugoistočnoj Europi u okviru summita Procesa suradnje u jugoistočnoj Europi (SEECP).

Ovim Sporazumom se izražava spremnost zemalja potpisnica da, kroz provedbu svojih nacionalnih razvojnih politika u željezničkom sektoru, pridonesu unapređenju željezničkog prometa u regiji uspostavljanjem željezničke mreže visokih mogućnosti. Cilj budućeg Sporazuma je postizanje željezničke mreže visokih performansi za putnički, teretni i intermodalni promet u jugoistočnoj Europi s ponudom bržih, kvalitetnijih i konkurentnijih željezničkih veza i značajno skraćenim vremenom putovanja između glavnih gradskih i komercijalnih centara.

Stranke potpisnice se ovim Sporazumom usuglašavaju o mreži željezničkih pruga u jugoistočnoj Europi na koju će, u provedbi svoje razvojne politike u željezničkom sektoru, obratiti posebnu pozornost u smislu: poboljšanja tehničkih karakteristika pruga i modernizacije željezničkih prijevoznih sredstava koja prometuju po tim prugama, te skraćivanja postupaka kod prelaska međudržavnih granica.

Mreža visokih mogućnosti uspostavila bi se na prugama 16 željezničkih koridora, dijelova transeuropske mreže, sveeuropskih koridora ili jugoistočnih željezničkih koridora. Pruge na pravcima koridora koji prolaze hrvatskim teritorijem, a uključene su u mrežu visokih mogućnosti ove regije, dio su sveeuropskih koridora X, Vb i Vc, i već su predviđene planskim dokumentima za modernizaciju i dostizanje karakteristika predviđenih Sporazumom.

Naime, Sporazumom je predviđeno da se na obuhvaćenim koridorskim prugama, u fazama do 2020. godine, postigne minimalna komercijalna brzina putničkih vlakova od 130 km/sat, uz minimalno projektiranu brzinu od 160 km/h (do 220 km/h na pojedinim dijelovima, gdje je to moguće). Tim brzinama odgovarajuće bi se prilagođavala i brzina teretnih vlakova.

Sporazum predviđa osnivanje Upravnog odbora koji će pratiti stanje na predviđenoj mreži i, po potrebi, osnivanje Tehničkog tajništva koji bi obavljao administrativni dio posla.

 

 

 



Vijesti iz medija