- Objavljeno: 14.12.2006.
Ministar Kalmeta otvorio riječku obilaznicu
Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta otvorio je danas novoizgrađenu dionicu istočne obilaznice Rijeke (Orehovica – Draga – Sv. Kuzam/Bakar) dijela državne ceste D-8 i dio spojne ceste D-404 ukupne dužine oko 8 km i u vrijednosti 780 milijuna kuna.
Jučer je ishodovana uporabna dozvola, a s otvorenjem nismo htjeli forsirati, već sve učiniti prema pravilima struke sa svom potrebnom dokumentacijom, kazao je ministar Kalmeta. Dodao je da je riječ o najvećoj pojedinačnoj investiciji Hrvatskih cesta u posljednje četiri godine te da se radi o građevinski vrlo zahtjevnoj i složenoj dionici koja je 30 posto u objektima.
U protekle četiri godine Hrvatske ceste u riječku aglomeraciju uložile su 1,1 milijardu kuna, a u ceste u čitavoj Hrvatskoj u istom razdoblju 8,5 milijardi kuna, što jasno pokazuje kolika se važnost pridaje prometnicama u ovom djelu Hrvatske, istaknuo je ministar. Do kraja 2008. očekuje se dovršetak punog profila autoceste Rijeka-Zagreb duljine 55 km, čija vrijednost iznosi 310 milijuna eura, priprema se i drugi dio projekta Rijeka Geteway, za koji će biti osigurano 50 milijuna dolara, a u tijeku su i pripreme za nizinsku prugu Zagreb-Rijeka, nakon čega će Zagreb biti sat vremena udaljen od Rijeke, naglasio je.
Držim da čitavo riječko područje doživljava prometnu renesansu te bolji gospodarski razvoj, a prometna konkurentnost dovest će do bolje kvalitete življenja, zaključio je Kalmeta rekavši da su projekti koje Vlada RH planira konkretni i financijski definirani, sa zacrtanom dinamikom.
Stjepko Boban, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta, istaknuo je da je riječ o modernoj četverotračnoj prometnici na kojoj se nalazi čak 13 vijadukata i 2 tunela, te da spada među najskuplje u Hrvatskoj. Podsjetio je da je puštanje u promet bilo odgođeno zbog sanacije velikog broja klizišta, za što je utrošeno oko 40 milijuna kuna.
Projektanti ove prometnice su Rijekaprojekt, Geodetski zavod Rijeka, IPZ, IGH, izvođači radova Konstruktor-inženjering, Viadukt, Hidroelektra niskogradnja, Cesta Varaždin, Industrogradnja, Hidrogradnja Sarajevo, GP Krk i Dalekovod, a nadzor je obavio Institut građevinarstva Hrvatske.