- Objavljeno: 28.09.2007.
Ministar Kalmeta obilježio početak radova na uređenju drugih cijevi tunela Sv. Rok i Mala Kapela
Tunel Sveti Rok je simbol infrastrukturnog preporoda u Republici Hrvatskoj nakon Domovinskog rata i vjerujem da će radovi na građenju druge cijevi ovog tunela i Male Kapele biti gotovi prije roka koji je planiran do turističke sezone 2009. godine, istaknuo je ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta na današnjem obilježavanju početka radova lijevih cijevi dvaju najdužih tunela na Autocesti A 1 Zagreb-Split-Dubrovnik.
Vrijednost građevinskih radova koji obuhvaćaju oblogu tunela i kolničku konstrukciju iznose oko 150 milijuna kuna bez PDV-a za tunel Sveti Rok i nešto manje za tunel Mala Kapela. Za izvođače radova izabrane su putem javnog natječaja domaće poslovne udruge i to Hidroelektra niskogradnja d,.d. i Konstruktor-inženjering d.d. za uređenje 5.679 metara tunela Sv. Rok te Viadukt d.d. i Strabag AG za 5.761 metar tunela Mala Kapela. Dosad je u desne cijevi i iskop lijevih uloženo oko milijardu kuna u tunel Sv. Rok i oko 515 milijuna kuna u Malu Kapelu.
Bit će to dovršetak jedne lijepe priče, točka na "i" na izgradnju cestovne infrastrukture u Republici Hrvatskoj, izjavio je Kalmeta i dodao da je u mandatu ove Vlade izgrađeno 412 km autocesta, a do kraja godine bit će pušteno u promet ukupno 450 km. Potreba za dovršetkom drugih cijevi nametnula se iz sigurnosnih razloga, odnosno zbog značajnog povećanja prometa, zastojima i gužvama, naglasio je.
Napomenuvši da je promet kroz Sv. Rok šest posto veći nego kroz Malu Kapelu Kalmeta je iznio podatke o povećanju prometa kroz oba tunela, što je glavni preduvjet za početak uređenja drugih cijevi. Prosječni godišnji dnevni promet na tunelu Sv. Rok je 10.500 vozila, a ljeti dnevno prođe oko 30.500 vozila, dok je ovo ljeto ostvaren rekord od 48 tisuća vozila, kazao je
.
Kalmeta je izrazio zadovoljstvo što su na međunarodnom javnom natječaju pobijedili hrvatski građevinari u oštroj konkurenciji. Osvrćući se na problem dugovanja talijanske tvrtke Coopostruttori kooperantima koji su radili na tunelu Mala Kapela Kalmeta je istaknuo da ne bi bilo problema s isplatom obavljenih radova da su i taj tunel gradili hrvatski građevinari.
Drugi tjedan posjetit ćemo tunel Malu Kapelu i sastati se s kooperantima te ćemo sugerirati Hrvatskih autocestama kao investitoru radova da ih se uključi u posao uređenja lijeve cijevi tog najdužeg tunela na Autocesti Zagreb-Split, najavio je ministar Kalmeta.
