- Objavljeno: 16.09.2013.
Ministar Hajdaš Dončić na Vijeću ministara u raspravi o europskom zračnom prometu, učinkovitosti i pitanjima sigurnosti
Ministar Siniša Hajdaš Dončić i pomoćnik ministra za promet i elektroničke komunikacije Dan Simonić sudjeluju danas na neformalnom sastanku Vijeća ministara za promet na kojem se raspravlja o dopunama prijedloga Europske komisije o Jedinstvenom europskom nebu pod nazivom Single European Sky II+ (SES II+).
U pozdravnom govoru, litvanski ministar prometa i komunikacija Rimantas Sinkevičius, ukratko je predstavio dosadašnje rezultate u izradi paketa SES II te dopunama koje uključuje SES II+ paket u sustavu upravljanja zračnim prometom u Europi.
Potpredsjednik Europske komisije i povjerenik za promet, Siim Kallas naglasio je kako je provedba paketa Jedinstvenog europskog neba (SES II) prespora i kako su dopune paketa predložene s namjerom ubrzavanja provedbe postojećeg paketa direktiva o interoperabilnosti. „Zračni promet u Europi svakodnevno raste, a prema podacima Eurocontrola do 2035. godine europski zračni prostor bit će zagušen. Postojeći kapaciteti europskih zračnih luka nisu dostatni i za 20 godina ćemo se naći u situaciji da nećemo imati mogućnosti upravljati s dva milijuna letova. Reforma je nužna, no ona mora biti usuglašena od država članica i usmjerena prema zajedničkoj konkurentnosti europskog zračnog prostora i industrije u odnosu na svjetska kretanja u zračnoj industriji.“ - istaknuo je Kallas.
Prijedlog Europske komisije podržao je u video poruci i Brian Simpson, predsjednik Odbora za promet i turizam Europskog parlamenta naglasivši kako je SES II+ ključno pitanje za budućnost zračnog prometa zbog svojeg velikog učinka na građane i dodanu vrijednost koju stvara u gospodarstvu, zaštiti okoliša, održivosti zračne industrije i mogućnosti otvaranja novih radnih mjesta. O važnosti dijaloga sa socijalnim partnerima u raspravi o SES II+ paketu izlagao je Jacek Krawczyk, predsjednik skupine poslodavaca u Europskom gospodarskom i socijalnom vijeću.
Ministar Hajdaš Dončić naglasio je kako Hrvatska podržava napore Europske komisije usmjerene prema povećanju sigurnosti i učinkovitosti zračnog prometa i smanjenju troškova i negativnih učinaka na okoliš. U svojem izlaganju istaknuo je neka rješenja zakonodavnog paketa koje bi trebalo dodatno raspraviti: „ SES II+ u prvi plan stavlja gospodarske faktore i njihovu dodatnu kontrolu, premda trenutni rezultati pokazuju trajnu optimizaciju zračnog prijevoza u Europi. Smatramo da se podjednako treba usredotočiti na gospodarski učinak i pitanja sigurnosti“.
Ministar se osvrnuo i na pitanje funkcionalnih zračnih blokova (FAB). Budući da je Hrvatska dio FAB-a koji čine i zemlje nečlanice Europske unije, istaknuo je potrebu za razmatranjem dodatnih mehanizama motivacije država nečlanica u radu FAB-ova. „Obveze SES II+ paketa tiču se jedino država članica Europske unije i u nekim slučajevima FAB-ova. S obzirom da unaprjeđenje cijelog sustava ovisi o svim europskim državama, a ne samo državama članicama, Europska komisija bi trebala osmisliti dodatne aktivnosti kako bi osigurala jednaku razinu uključenosti i suradnje naših partnera koji nisu u Europskoj uniji, da ne bismo ugrozili dosadašnja postignuća i napredak u radu FAB-a.“ - rekao je Hajdaš Dončić.
Na marginama sastanka, ministar Hajdaš Dončić održao je sastanak s novoimenovanom rumunjskom ministricom prometa Ramonom Nicole Manescu. Ministri su razgovarali na temu privatizacije HŽ Carga i rumunjske MARFA-e o čijoj je privatizaciji početkom rujna ove godine sklopljen sporazum između rumunjskog Ministarstva prometa i GFR. Dogovorena je i suradnja na provedbi Dunavske strategije.
U pozdravnom govoru, litvanski ministar prometa i komunikacija Rimantas Sinkevičius, ukratko je predstavio dosadašnje rezultate u izradi paketa SES II te dopunama koje uključuje SES II+ paket u sustavu upravljanja zračnim prometom u Europi.
Potpredsjednik Europske komisije i povjerenik za promet, Siim Kallas naglasio je kako je provedba paketa Jedinstvenog europskog neba (SES II) prespora i kako su dopune paketa predložene s namjerom ubrzavanja provedbe postojećeg paketa direktiva o interoperabilnosti. „Zračni promet u Europi svakodnevno raste, a prema podacima Eurocontrola do 2035. godine europski zračni prostor bit će zagušen. Postojeći kapaciteti europskih zračnih luka nisu dostatni i za 20 godina ćemo se naći u situaciji da nećemo imati mogućnosti upravljati s dva milijuna letova. Reforma je nužna, no ona mora biti usuglašena od država članica i usmjerena prema zajedničkoj konkurentnosti europskog zračnog prostora i industrije u odnosu na svjetska kretanja u zračnoj industriji.“ - istaknuo je Kallas.
Prijedlog Europske komisije podržao je u video poruci i Brian Simpson, predsjednik Odbora za promet i turizam Europskog parlamenta naglasivši kako je SES II+ ključno pitanje za budućnost zračnog prometa zbog svojeg velikog učinka na građane i dodanu vrijednost koju stvara u gospodarstvu, zaštiti okoliša, održivosti zračne industrije i mogućnosti otvaranja novih radnih mjesta. O važnosti dijaloga sa socijalnim partnerima u raspravi o SES II+ paketu izlagao je Jacek Krawczyk, predsjednik skupine poslodavaca u Europskom gospodarskom i socijalnom vijeću.
Ministar Hajdaš Dončić naglasio je kako Hrvatska podržava napore Europske komisije usmjerene prema povećanju sigurnosti i učinkovitosti zračnog prometa i smanjenju troškova i negativnih učinaka na okoliš. U svojem izlaganju istaknuo je neka rješenja zakonodavnog paketa koje bi trebalo dodatno raspraviti: „ SES II+ u prvi plan stavlja gospodarske faktore i njihovu dodatnu kontrolu, premda trenutni rezultati pokazuju trajnu optimizaciju zračnog prijevoza u Europi. Smatramo da se podjednako treba usredotočiti na gospodarski učinak i pitanja sigurnosti“.
Ministar se osvrnuo i na pitanje funkcionalnih zračnih blokova (FAB). Budući da je Hrvatska dio FAB-a koji čine i zemlje nečlanice Europske unije, istaknuo je potrebu za razmatranjem dodatnih mehanizama motivacije država nečlanica u radu FAB-ova. „Obveze SES II+ paketa tiču se jedino država članica Europske unije i u nekim slučajevima FAB-ova. S obzirom da unaprjeđenje cijelog sustava ovisi o svim europskim državama, a ne samo državama članicama, Europska komisija bi trebala osmisliti dodatne aktivnosti kako bi osigurala jednaku razinu uključenosti i suradnje naših partnera koji nisu u Europskoj uniji, da ne bismo ugrozili dosadašnja postignuća i napredak u radu FAB-a.“ - rekao je Hajdaš Dončić.
Na marginama sastanka, ministar Hajdaš Dončić održao je sastanak s novoimenovanom rumunjskom ministricom prometa Ramonom Nicole Manescu. Ministri su razgovarali na temu privatizacije HŽ Carga i rumunjske MARFA-e o čijoj je privatizaciji početkom rujna ove godine sklopljen sporazum između rumunjskog Ministarstva prometa i GFR. Dogovorena je i suradnja na provedbi Dunavske strategije.