- Objavljeno: 15.04.2021.
Ministar Butković potpisao Sporazum o obnovi i modernizaciji željezničke pruge Državna granica – Buzet – Pula
Uz potpisnike, potpisivanju Sporazuma nazočili su i državni tajnici u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Alen Gospočić i Josip Bilaver te saborski zastupnik Anton Kliman.
Potpisivanje Sporazuma važan je korak prema izradi studijske dokumentacije za obnovu i modernizaciju ove za Istru iznimno važne željezničke pruge. Ukupna vrijednost sporazuma iznosi oko 5 milijuna kuna, dok će se točna vrijednost projekta rekonstrucije pruge moći utvrditi nakon izrade studije.
"Sporazumom će se definirati studijska i projektna dokumentacija koju treba izraditi kako bi projekt bio spreman za europsko sufinanciranje u što skorijem razdoblju. Potpisivanjem današnjeg Sporazuma još jednom potvrđujemo kako smo itekako svjesni potrebe obnove i izgradnje željeznice, na čemu će biti najveći naglasak u sljedećem desetogodišnjem razdoblju", istaknuo je ministar Butković te dodao kako su ulaganja u željezničku infrastrukturu u Republici Hrvatskoj u ovom trenutku teška oko 1,5 milijardi eura, dok bi do 2030. godine trebala iznositi čak 10 milijardi eura.
Ministar Butković je ustvrdio kako bi prometni sektor, zahvaljujući Mehanizmu za oporavak i otpornost, u idućem razdoblju mogao imati na raspolaganju oko 5,5 milijardi kuna, što je uistinu golema prilika za mnoge investicije, ponajprije one u željeznicu.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, Ivan Kršić kazao je kako je u posljednjih nekoliko godina HŽ Infrastruktura započela čitav niz projekata na modernizaciji željezničke infrastrukture, a današnjim Sporazumom taj se investicijski ciklus nastavlja i na području Istarske županije. "Ovim projektom u biti započinje proces modernizacije željeznice u Istri", zaključio je Kršić.
Podsjetimo, riječ je o pruzi koja se od hrvatsko-slovenske državne granice do grada Pule proteže u duljini od 90-ak kilometara te povezuje sjeverne, središnje i istočne dijelove Istarske županije sa krajnjim jugom poluotoka. Prugom dnevno prometuje dvadesetak vlakova, a zbog dotrajalosti i istrošenosti potrebna joj je sveobuhvatna obnova i modernizacija. Izradom navedene Studije sagledat će se potrebe i mogućnosti modernizacije pruge, analizirati prihvatljive varijante, kao i mogućnost ponovnog uvođenja teretnog prometa u Istri, sukladno potrebama lokalnog gospodarstva.