- Objavljeno: 15.10.2012.
Međunarodna konferencija o budućnosti aerodromske regulative u EU
Buduća aerodromska regulativa u Europskoj uniji, koju bi uskoro trebala dovršiti Europska agencija za sigurnost zračnog prometa (EASA) tema je dvodnevne konferencije, koja je u organizaciji Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo (CCAA), u suradnju s EASA-om, u Poreču okupila stotinjak stručnjaka iz tog područja.
Uz novu europsku regulativu za područje aerodroma, okupljeni predstavnici zračnih luka, nacionalnih zrakoplovnih vlasti i predstavnika zrakoplovne industrije na konferenciji će se baviti i novim zahtjevima koji se postavljaju pred nacionalne zrakoplovne vlasti i operatore aerodroma u vezi nadzora, upravljanja i sigurnog odvijanja operacija na aerodromima u Europi, izvijestili su iz Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo.
EASA je u prosincu 2011. godine predložila nacrt pravila za certificiranje aerodroma, njegovo upravljanje, aerodromske operacije i fizičke karakteristike aerodroma. Nacrt je upućen vlastima i operatorima aerodroma te uključuje koncepte certificiranja aerodroma, predviđene mehanizme i prijelazno razdoblje za pretvorbu i prihvaćanje postojećih aerodromskih certifikata.
Do sada, naime, na razini EU nije postojala jedinstvena aerodromska regulativa, već je svaka zemlja članica samostalno odlučivala o svojoj nacionalnoj regulativi, zbog čega postoje evidentne razlike u nacionalnim regulativama i njihovoj primjeni u praksi. Nova regulativa pak ima za cilj standardizaciju, odnosno unificiranje nacionalnih propisa, a predložena nova regulativa pritom je i u cijelosti usklađena s odredbama "Čikaške konvencije" Međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo (ICAO).
U Hrvatskoj je u Pravilnik o aerodromima stupio na snagu u svibnju 2010. godine i taj je Pravilnik u cijelosti utemeljen na tom dokumentu ICAO-a, odnosno sadržajno nema bitnih razlika između nove EU regulative i hrvatskog pravilnika.
Sukladno tome, promatrano s gledišta hrvatskih operatora aerodroma, nakon što Hrvatska postane punopravnom članicom Europske unije ne treba očekivati bitne razlike.
(Hina)
Uz novu europsku regulativu za područje aerodroma, okupljeni predstavnici zračnih luka, nacionalnih zrakoplovnih vlasti i predstavnika zrakoplovne industrije na konferenciji će se baviti i novim zahtjevima koji se postavljaju pred nacionalne zrakoplovne vlasti i operatore aerodroma u vezi nadzora, upravljanja i sigurnog odvijanja operacija na aerodromima u Europi, izvijestili su iz Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo.
EASA je u prosincu 2011. godine predložila nacrt pravila za certificiranje aerodroma, njegovo upravljanje, aerodromske operacije i fizičke karakteristike aerodroma. Nacrt je upućen vlastima i operatorima aerodroma te uključuje koncepte certificiranja aerodroma, predviđene mehanizme i prijelazno razdoblje za pretvorbu i prihvaćanje postojećih aerodromskih certifikata.
Do sada, naime, na razini EU nije postojala jedinstvena aerodromska regulativa, već je svaka zemlja članica samostalno odlučivala o svojoj nacionalnoj regulativi, zbog čega postoje evidentne razlike u nacionalnim regulativama i njihovoj primjeni u praksi. Nova regulativa pak ima za cilj standardizaciju, odnosno unificiranje nacionalnih propisa, a predložena nova regulativa pritom je i u cijelosti usklađena s odredbama "Čikaške konvencije" Međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo (ICAO).
U Hrvatskoj je u Pravilnik o aerodromima stupio na snagu u svibnju 2010. godine i taj je Pravilnik u cijelosti utemeljen na tom dokumentu ICAO-a, odnosno sadržajno nema bitnih razlika između nove EU regulative i hrvatskog pravilnika.
Sukladno tome, promatrano s gledišta hrvatskih operatora aerodroma, nakon što Hrvatska postane punopravnom članicom Europske unije ne treba očekivati bitne razlike.
(Hina)