Ljudska greška osnovni uzrok nasukanja treajekta "Barbat"

Slika /arhiva/trajekt_barbat_v.jpg

Ljudska greška osnovni je uzrok nasukanja trajekta “Barbat”, zaključilo je Povjerenstvo koje je obavilo upravnu istragu ove pomorske nesreće koja se dogodila 17. kolovoza 2011. u 17:57 sati sjeverno od luke Jablanac.

Sukladno Pomorskom zakoniku, upravnu istragu provodi Ministarstvo radi prikupljanja dokaza i podataka u svrhu utvrđivanja prekršajne i kaznene odgovornosti. Sigurnosnu istragu u svrhu utvrđivanja uzroka nesreće i predlaganja mjera radi izbjegavanja pomorskih nesreća te unapređivanja sigurnosti plovidbe obavlja povjerenstvo koje je imenovao ministar i ona još uvijek traje.

Podsjećamo, trajekt „Barbat“ brzinom od 9,3 čvora udario je u obalu na kojoj su bili kupači, od kojih je deset ozlijeđeno. U tom trenutku na brodu se nalazilo 120 putnika, 44 osobna automobila i 5 kamiona.

Nakon provedene upravne istrage utvrđeno je da je brodom u kritičnom trenutku upravljao drugi časnik palube koji nije bio ukrcan na trajekt putem propisanih knjiga i aplikacija. Iako se zapovjednik nalazio na zapovjedničkom mostu, nedvojbeno je da ni na koji način nije utjecao na tijek manevra pristajanja.

Upravnom istragom utvrđeno je da za trajekt “Barbat” nije izrađena propisana procedura za obavljanje operacija uplovljavanja i isplovljavanja.

Također, postupci za slučaj opasnosti propisani za trajekt „Barbat“ su manjkavi, što je bitno utjecalo na ovu pomorsku nesreću. Na brodu nije bilo povrijeđenih, a nije bilo ni materijalne štete na vozilima. Brod nije pretrpio značajnija oštećenja, a naknadnim pregledima svih motora i upravljačkih sustava nisu utvrđeni nikakvi kvarovi.

Uvidom u brodske knjige i isprave utvrđeno je da su valjane. Nakon havarije, zapovjednik, drugi časnik palube i kormilar su alkotestirani, te je utvrđeno da nisu bili pod utjecajem alkohola.

Uslijed nesreće nije došlo do onečišćenja okoliša, ali je nanesena značajna šteta objektu starog kupališta, te je u potpunosti urušeno 11 izgrađenih kabina za presvlačenje. Ukupna šteta na obali procijenjena je na 236.516,47 kn.

Očito je da drugi časnik palube nije bio uvježban za slučajeve kada nastupe izvanredne okolnosti, koje je u ovom slučaju izazvalo gašenje motora br. 3 u neposrednoj blizini obale. Za zaustavljanje broda nisu korištena sidra.

U tijeku su konzultacije s Državnim odvjetništvom nakon čega će se poduzeti odgovarajuće mjere prema odgovornim članovima posade broda.



Pisane vijesti