Kobak: HŽ se orijentira na jadranske luke

Slika /arhiva/hz-net-dstanicic-w050.jpg

Hrvatske željeznice (HŽ) u svom će strateškom poslovanju veću pažnju posvetiti prijevozu tereta iz jadranskih luka za zemlje EU te razvoju prigradskog prometa, neki su od poslovnih ciljeva HŽ-a u idućem razdoblju koje je danas istaknula nova uprava HŽ-a. 

Novi predsjednik uprave Davorin Kobak kazao je na današnjoj konferenciji za novinare kako je HŽ u prvih osam mjeseci ove godine prevezao 14 posto više tereta i šest posto više putnika, prihodi od prijevoza tereta porasli su 13 posto, a od prijevoza putnika pet posto. U HŽ očekuju da će 2005. završiti bez gubitaka.

HŽ je ostvario značajan podbačaj u realizaciji investicija, koje iznose svega 30 posto od planiranog, rekao je Kobak, tumačeći to dugotrajnim procedurama odabira izvođača i sklapanja ugovora.

Kobak je rekao da HŽ u 2006. predviđaju da će prevesti pet posto više putnika i pet posto više tereta.

U HŽ-u očekuju da će im u 2006. biti izdvojeno nešto više novca iz proračuna za poslovne planove, odnosno oko 2,9 milijardi kuna, od kojih planiraju oko 350 milijuna kuna uložiti u putnički promet, a ostatak u infrastrukturu u što je, između ostalog, uključen remont između 60 i 70 kilometara pruga.

U svoje poslovanje HŽ uvodi i 'jadransku orijentaciju', odnosno okrenut će svoje poslovanje više prema jadranskim lukama, a manje prema X koridoru, naglasio je Kobak. Pojasnio je kako je rast tereta znatno veći u jadranskim lukama, nego na X koridoru, a HŽ je zainteresiran za prijevoz tereta iz luka prema Češkoj i Mađarskoj.

HŽ dobavljačima duguje ukupno 480 milijuna kuna, a nedavno im je iz proračuna uplaćeno 70 milijuna kuna, rekao je Kobak. S dijelom tog novca već su smanjili dug prema Ini sa 35 na 10 milijuna kuna.

Najavio je da bi idući tjedan trebao biti raspisan natječaj za novu četveročlanu upravu. Nova je uprava HŽ-a preuzela sve poslove od bivše uprave 5. listopada i zadnjih 14 dana su proveli snimanje stanja u tvrtci i prema utvrđenom stanju donijeli i prve mjere. Tako je jedna od mjera nastavak realizacije 178 milijuna kuna vrijednog ugovora sa Đurom Đakovićem o modernizaciji 300 teretnih vagona. Kobak vjeruje da
će za 15 dana potpisati taj ugovor.

Najavio je da bi do 15. studenoga tri HŽ-ova ovisna društva, u kojima je zaposleno između 700 i tisuću ljudi, s Hrvatskim fondom za privatizaciju potpisali ugovor o njihovoj privatizaciji. Kobak je najavio da HŽ u idućoj godini planira otpustiti još 600 ljudi.

Glede nedavnih nesreća, uprava HŽ-a je rekla da je uzrok ljudski faktor i stanje kolosijeka, a da su zbog toga počeli striktno provoditi alkotestiranja zaposlenika na terenu. (Hina) 



Vijesti iz medija