Izgrađena druga cijev tunela Učka - jedan od najvažnijih infrastrukturnih objekata u Hrvatskoj

  • Slika /slike/foto 9_24/foto TUNEL UCKA 13-9_24/nsl TUNEL UCKA 13-9_24.jpeg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Izgradnja druge cijevi tunela Učka, jednog od najvažnijih infrastrukturnih objekata u Hrvatskoj, završena je i svečano otvorena u petak, 13. rujna. To je važan korak u poboljšanju međusobne povezanosti Istarske i Primorsko-goranske županije te njihove povezanosti s ostatkom autocestovne mreže u Hrvatskoj.
 
Druga cijev tunela Učka, zajedno s odmorištem Kvarner, izgrađena je u okviru 2B1-1 Podfaze izgradnje Istarskog ipsilona u punom profilu, čija je ukupna vrijednost iznosila oko 200 milijuna eura. Kroz tu je fazu izgrađena dionica duljine 8 kilometara, od čega je samo druga cijev tunela Učka duga 5,63 kilometra.
 
Predsjednik Vlade Andrej Plenković u svom je govoru na svečanosti otvorenja podsjetio na činjenicu da je upravo 13. rujna, na Vladinoj sjednici u Puli, donesena politička odluka da se u potpunosti dovrši puni profil Istarskog ipsilona, da se izgradi druga cijev tunela Učka.
 
"Odlučili smo da ovaj vrlo uspješan model javno-privatnog partnerstva, kakvo već desetljećima imamo kroz funkcioniranje Bina Istre, u potpunosti realizira“, rekao je predsjednik Vlade.
 
"Vlada nije imala ni trunke dileme da Istarska i Primorsko-goranska županija te cijela Hrvatska zaslužuju dovršetak ovog projekta. Do početka iduće sezone obnovit ćemo staru cijev, a godinu dana kasnije izgradit će se puni profil na mostu Mirna i vijaduktu Limska draga te autocesta do Matulja.", naglasio je Plenković, dodavši da kada je dolazio s riječke strane kroz dio nove cijevi pa kroz prolaz ušli u staru cijev, kako je rekao, čovjek zaista dobije puni dojam značaja ovako velikog projekta.
 
„Ovo je jedan od velikih projekata koji smo izvukli od početka do kraja, a nema ljepše stvari, kada se netko puno trudi i radi, da jedan projekt uspije realizirati od početka do kraja.“, rekao je Plenković te dodao kako on predstavlja samo dio velikih infrastrukturnih projekata koji se realiziraju u ovom razdoblju punog sazrijevanja Hrvatske, demokracije i razvoja koja se sada vidi i osjeća u svim krajevima. 
 
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković zahvalio se svim vrijednim radnicima, projektantima i izvođačima koji su, kako je rekao, "najzaslužniji što smo danas ovdje".
 
"Malo je ovakvih trenutaka u životu jednog pojedinca, u životu čovjeka, koji ostanu urezani za cijeli život. Malo je takvih trenutaka, a jedan od njih je sigurno bio prije dvije godine kad smo spojili Hrvatsku Pelješkim mostom", rekao je ministar Butković.
"A drugi takav je ovaj današnji trenutak, a to je otvaranje druge cijevi tunela Učka koji predstavlja jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u novije vrijeme.", rekao je ministar Butković osvrnuvši se i na dovršetak preostalog dijela autocestovne mreže. Tako je rekao kako će se ove godine otvoriti dionica autoceste do Siska, a nakon integracije Baranje u mrežu autocesta, od proljeća slijedeće godine Hrvatska će imati u cijelosti izgrađen Vc koridor kroz svoj teritorij, te slijedi izgradnja preostalih dionica na Jadransko-jonskom koridoru.
 
U ime primorsko-goranskog župana Zlatka Komadine, Marina Medarić, njegova zamjenica pročitala je govoru u kojem je župan Komadina poručio neka tunel Učka bude simbol jedinstva i napretka.
 
Istarski župan Boris Miletić rekao je kako "ovo nije financijska odluka Vlade, ovo je koncesijski projekt, ali ovo je politička odluka Vlade na čelu s premijerom Andrejom Plenkovićem i hvala mu na tome."
 
Generalni direktor Bina Istre Dario Silić rekao je da ovaj projekt nije samo tehničko čudo nego i simbol zajedništva, kao i da bez kvalitetne i dobre infrastrukture ne možete dovesti turiste s jedne na drugu stranu, a čak 95 posto turista u Istru dolazi automobilima.
 
"Radovi na izgradnji ove dionice duge 8 kilometara trajali su tri godine. U probijanju druge cijevi jedan od najizazovnijih trenutaka bilo je miniranje, a utrošeno je više od tisuću tona tekućeg eksploziva.", pojasnio je Dario Silić. Također je rekao kako je tijekom proboja iskopano je 1,2 milijuna tona stijena i drugog materijala te je utrošeno i tri tisuća tona čelika.Tijekom izgradnje korištene su najmodernije tehnike, uključujući tekuće eksplozive, pokretne trake za odvoz materijala i suvremene sustave probijanja i iskopa materijala.
 
Na izgradnji je bilo angažirano više od 500 radnika, a radovi su završeni u roku i bez dodatnih troškova usprkos problemu s inflacijom, manjkom radnika i velikom broju pukotina i jama u novoj cijevi. 
 
Paralelno s radovima na Tunelu, započeli su radovi na dionici autoceste dugoj 10 kilometara, od Učke prema Matuljima, uključujući dupliranje mosta Mirna i vijadukta Limska draga. Planirani završetak radova je u listopadu 2026., nakon čega će se Istarski ipsilon u Matuljima spojiti na mrežu autoceste pod upravljanjem Hrvatskih autocesta te u cijelosti biti uključen u ostatak autocestovne infrastrukture u Hrvatskoj.
 
Podsjetimo, investicijama u spomenute faze prethodile su i izmjene i dopune koncesijskog Ugovora, zahvaljujući ćemo su stvoreni preduvjeti da se krene u dupliranje Istarskog ipsilona, odnosno njegovu izgradnju u punom profilu.

FOTO: Vlada RH


Najave