- Objavljeno: 09.09.2011.
Isporučen prvi tovareni blok-vlak na relaciji Rijeka-Budimpešta
Nakon višegodišnjeg rada i dvogodišnje intenzivne promocije željezničkog pravca Rijeka-Budimpešta 5. rujna 2011. krenuo je prvi tovareni blok-vlak, priopćili su danas iz HŽ holdinga.
Podsjećaju da su od sredine 2009. na različitim skupovima i sajmovima (među kojima je bio i ovogodišnji sajam Transport & Logistic u Münchenu) prikazane prednosti tog pravca u odnosu na druge pravce iz sjevernojadranskih luka. Predstavnici HŽ Carga u tom su razdoblju održavali sastanke s potencijalnim klijentima, tj. s velikim brodarima i špediterima, kao i s predstavnicima carine RH i Mađarske.
Terminalski operator Adriatic Gate Container Terminal, koji je član novog strateškog partnera i većinskog vlasnika Grupacije ICTSI iz Manile, uveo je novu organizaciju na terminalu te je gaz na pristaništu povećao na 14,5 m kako bi.se tamo mogli usidriti i veći brodovi.
Uz potporu predsjednika Uprave i izvanrednu suradnju s tvrtkom Rail Cargo Hungary, HŽ Cargo ponudio je najpovoljnije cijene prijevoza na relaciji Rijeka-Budimpešta. Izrađen je i poseban vozni red za blok-vlak koji osigurava kratko provozno vrijeme na toj relaciji. Uz postojeći vagonski park, u Radionici željezničkih vozila Čakovec za tu je svrhu rekonstruirano i obnovljeno dodatnih 80 vagona serije Lgs-z namijenjenih prijevozu kontejnera.
Operatori kombiniranog prijevoza Crokombi i Hungaria Intermodal održali su sastanke s brodarima, špediterima i potencijalnim korisnicima ove usluge.
Iako je većina brodara koristila luke Kopar i Trst za prijevoz roba koje su namijenjene mađarskom tržištu, tvrtka Maersk prva je u luku Rijeka uputila brod CMA CGM Maupassant s tovarenim kontejnerima.
Nakon iskrcaja tereta 5. rujna formiran je vlak duljine 491,3 metra i bruto mase 1.238,7 tona koji je istu večer krenuo u 21 sat te je bez problema i zastoja u Budimpeštu stigao 7. rujna u 8.40 sati, odnosno za 35 sati i 40 minuta.
Prema najavama drugih komitenata, takvi vlakovi vozit će i prema Slovačkoj i Češkoj pa će tako riječka luka postati ravnopravnom drugim lukama na sjevernom Jadranu.