HŽ smanjio gubitak za 33,7 posto

Slika /arhiva/HZ_Logo11.jpg

Društva HŽ Holdinga smanjit će ovogodišnji gubitak u odnosu na 2010. godinu za 33,7 posto, na 41,8 milijuna kuna, rekao je na današnjem tradicionalnom predblagdanskom susretu s novinarima glavni direktor HŽ Holdinga Zlatko Rogožar.

Prema njegovim riječima HŽ bi u idućoj godini trebao poslovati s dobiti od 600 tisuća kuna.

Zasad se ne zna hoće li taj plan pokušati ostvariti sadašnje rukovodstvo HŽ-a. Upitan hoće li s obzirom na rezultate izbora ponuditi mandat na raspolaganje, Rogožar je odgovorio da je to logična stvar i da su mandati uprave na raspolaganju pobjedničkoj koaliciji.

U osvrtu na godinu na izmaku Rogožar je spomenuo ukupne prihode od 4,1 milijarde kuna, što je u odnosu na prošlu godinu manje za 4,2 posto, dok su ukupni rashodi smanjeni za 4,7 posto, na 4,2 milijarde kuna.

HŽ će, kaže njegov čelni čovjek, do kraja godine dosegnuti brojku od 50 milijuna prevezenih putnika i 12,5 milijuna tona tereta pri čemu prihodi od prijevoza putnika i roba iznose oko milijardu kuna.

Te je rezultate HŽ ostvario sa 12.545 zaposlenih koliko ih trenutno radi u tom javnom poduzeću.

Tijekom ove godine HŽ je investirao približno milijardu kuna, od čega u prijevozna sredstva 354 milijuna, a u infrastrukturu 656 milijuna kuna.

Među važnije investicije čelnici HŽ-a ubrajaju ulaganja u logističke centre u Slavonskom Brodu i Pločama, obnovu industrijskih kolosijeka te kupnju novih teretnih vagona i elektromotornih vlakova.

Najvažniji projekti u 2011. bili su remont dionica pruga Koprivnica - Križevci, Lokve - Drivenik, Oštarija - Split te izmjena sustava električne vuče na dionici Moravice - Rijeka - Šapjane.

Dovršena je i sanacija mosta Sava Jakuševec te remont pruge Vinkovci - Tovarnik, a u tijeku je zamjena signalno-sigurnosnih uređaja na zagrebačkom Glavnom kolodvoru.

Danas je predstavljen i novi red vožnje HŽ-a koji stupa na snagu 11. prosinca i vrijedi do 8. prosinca 2012. godine. Ukupno će u tom razdoblju voziti 755 vlakova dnevno, od toga 701 u unutarnjem i 54 u međunarodnom prijevozu. Najviše vlakova vozit će na području Zagreba - 271 dnevno.

U novom redu vožnje je 26 polazaka manje nego u sadašnjem, a razlog je izuzetno mali broj putnika na pojedinim linijama pa su troškovi odvijanja prometa veći od prihoda.


(Hina)



Vijesti iz medija