HT odbija izvansudsku nagodbu za račune uzrokovane dialerima

Slika /arhiva/061026-50.jpg

Marina Bojčić, tajnica i Miroslav Hreljac, predsjednik Vijeća korisnika TK uslugaVijeće korisnika telekomunikacijskih usluga je temeljem Zakona o telekomunikacijama (članak 50.) predložilo operatoru HT-Hrvatske telekomunikacije izvansudsku nagodbu u cilju mirnog rješavanja spora koji se odnosi na iznose zaduženja uglavnom uzrokovane dialerima, rekao je na današnjoj konferenciji za novinare predsjednik Vijeća Miroslav Hreljac.

Vijeće korisnika zaprimilo je oko 500 korisničkih predstavki, od kojih se više od 350 odnosi na dialere, a ukupna vrijednost štete nanesene korisnicima kroz dialere doseže 1,3 milijuna kuna.

Prema prijedlogu nagodbe korisnik se obvezuje podmiriti 10 posto spornog računa, uz uvjet da će u svim budućim slučajevima snositi cjelokupan trošak računa prouzročen dialerima, a operator da će korisniku oprostiti preostali dio spornog duga prouzročen dialerom.

Predloženo je također da se korisnicima kojima je privremeno ili trajno raskinut pretplatnički odnos na osnovu spornog iznosa računa HT obvezuje uključiti pretplatničku terminalnu opremu bez naknade.

Isto tako korisniku koji je u međuvremenu platio sporni iznos računa, HT se obvezuje vratiti uplaćeni iznos umanjen za 10 posto ili će za taj iznos umanjiti obvezu plaćanja po sljedećem telefonskom računu.

Na prijedlog izvansudske nagodbe HT se negativano očitovao i to nakon zatraženog produženja roka od 30 dana u srpnju 2006. godine navodeći složenost problematike kao razlog.

Budući da niti nakon traženog produženja roka HT nije analizirao pojedine odredbe prijedloga izvansudske nagodbe niti pojedinačne slučajeve, Vijeće korisnika ponovno je zatražilo očitovanje.

Vijeće korisnika  istaknulo je važnost osiguranja zaštite korisnicima od zlouporaba i prijevara u javnoj telekomunikacijskoj mreži za sporno razdoblje: 2004., 2005. i 2006. godinu, jer zaštita od zlouporaba nije bila dostupna korisnicima u navedenom spornom razdoblju u kojemu su prouzročeni sporni iznosi zaduženja.

Vijeće korisnika nadalje inzistira na mirnom rješavanju spora.

 



Vijesti iz medija