- Objavljeno: 19.04.2011.
Hrvatski otočni proizvodi - jedinstveni suveniri Hrvatske
Hrvatski otočni proizvodi s obzirom na svoju kvalitetu, autohtonost te tradicijski način proizvodnje imaju sve odlike da postanu jedinstveni hrvatski suveniri te za jače uključivanje u hrvatsku turističku ponudu, posebno u segmente kulturnog, poslovnog, školskog, izletničkog i obiteljskog turizma, kazala je danas Vlasta Klarić iz Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore-HGK prilikom predstavljanja projekta Hrvatski otočni proizvod (HOP) u Poslovnom klubu kulturnog turizma HGK.
Predstavljajući taj projekt predstavnicima turističkih agencija koje se bave kulturnim i kongresnim turizmom, voditeljica projekta Ljubica Ajduković Ugarković iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture naglasila je da je projekt to ministartsvo pokrenulo 2007. s ciljem zadržavanja otočnih stanovnika na otocima.
Od tada do danas u projekt se uz poticaje Ministarstva uključilo 70 proizvodnih obrta sa 16 otoka (od ukupno 50-ak naseljenih), a posebnu oznaku kvalitete HOP (Hrvatski otočni proizvod) danas nosi 168 proizvoda.
Jedan od osnovnih uvjeta za dobivanje tog znaka je da je prebivalište proizvođača na otoku, što jamči i da je većina sastojaka u proizvodima, većinom hrana i piće, prirodnog otočnog podrijetla.
Riječ je zapravo o eko i zdravim proizvodima malih serija koji su kao takvi sve rijeđi u svijetu i konkurentni na globalnoj razini, te ih se itekako može iskoristiti ne samo za turističku nego i promociju cijele zemlje, kazala je Ajduković Ugarković.
Kako bi ti proizvodi bili dostupniji hrvatskim građanima i turistima u planu je, kako je najavila, da se ovog ljeta, a najkasnije u rujnu, u središtu Zagrebu otvori prodavaonica i kušaonica tih proizvoda za što je Ministartsvo mora na korištenje dobilo prostor u državnom vlasništvu.
Boljem plasmanu, prodaji i promociji trebala bi pridonijeti i zadruga HOP čije je osnivanje u tijeku, i u sklopu koje će se, uz ostalo, pokrenuti i web stranica s mogućnošću online narudžbe i prodaje.
(Hina)