- Objavljeno: 06.02.2015.
Hrvatske ceste s Viaduktom d.d. potpisale Ugovor o izgradnji mosta kopno - otok Čiovo s pristupnim cestama i instalacijama
Radovi na mostu kopno – otok Čiovo počinju već za tjedan dana, najavljeno je danas u Ministarstvu pomorstva prometa i infrastrukture na svečanom potpisivanju Ugovora o izvođenju radova na izgradnji mosta kopno - otok Čiovo s pristupnim cestama i instalacijama između Hrvatskih cesta i tvrtke Viadukt d. d. koja je na natječaju dobila posao.
„Radi se o iznimno važnoj investiciji za grad Trogir i otok Čiovo, projektu vrijednom 30 milijuna eura, a koji Hrvatske ceste planiraju sufinancirati iz fondova EU. Ovaj most je najveći od ukupno za sada tri cestovna projekta koje smo uspjeli uvrstiti za sufinanciranje u financijsko razdoblje u kojem cestovni projekti nisu bili ni predviđeni“, naglasio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić. „U samo šest mjeseci pokrenuli smo modifikaciju Operativnog programa Promet 2007.-2013. kako bi se za financiranje iz fondova Europske unije mogli kandidirali i cestovni projekti, koji za to financijsko razdoblje uopće nisu bili razmatrani.“ - pojasnio je ministar te dodao kako će zahvaljujući tome, uz most Čiovo, Hrvatske ceste moći aplicirati i za projekt Splitske obilaznice LOT 2 Kaštel Stari – Kaštel Sućurac/Kaštel Gomilica i projekt Obilaznica Vodica.
„Želio bih još jednom naglasiti da ovakvim infrastrukturnim projektima da bi se uopće mogli aplicirati za fondove EU, samo za pripremu potrebne dokumentacije, od studije pred izvodljivosti i izvodljivosti do studije utjecaja na okoliš te građevinske dozvole - treba barem dvije do tri godine“, zaključio je ministar Hajdaš Dončić i ovim putem čestitao Hrvatskim cestama i tvrtki Viadukt na upravo potpisanom Ugovoru.
Vrijednost ugovora, koji su ispred Hrvatskih cesta potpisali Neven Maljković i Joško Mikulić ispred zagrebačke tvrtke Viadukt, iznosi 129.510.941,75 kuna (bez PDV-a). Njime će se financirati prva faza projekta, a rok za završetak gradnje mosta je dvadeset mjeseci.
Građevinska tvrtka Viadukt s građevinskim radovima počinje uskoro, a novi pokretni gredni most gradit će se u tri faze. Bit će dug 551,12 metara i širok 12 metara. Ukupna dužina nove prometnice s pristupnim cestama iznosit će 1.8 kilometara.
Novi most riješit će problem učestalih gužvi i rasteretiti promet povijesnog središta Trogira, grada ucrtanog na svjetskoj karti kulturne baštine UNESCO-a. Dosadašnje prometovanje po postojećem mostu na cesti D126 kroz središte grada i zaštićenom povijesnom jezgrom Trogira uz sam rub katedrale Sv. Lovre, spomenika kulturne baštine nulte kategorije, uzrokuje oštećenja na zgradama i kućama zbog vibracija prolaska kamiona i drugih teških vozila.
Osim što će stvoriti uvjete za prometno rasterećenje središnjeg gradskog područja i omogućit lakše i brže odvijanje cestovnog prometa, most će poboljšati i cestovnu povezanost s obližnjom splitskom aglomeracijom i cestovnim čvorištima na autocesti A1, te povećati sigurnost u prometu i skratiti vrijeme putovanja.
Upravo su pitanja rješavanja uskih grla, zagušenja u gradovima i povećanja sigurnosti u prometu istaknuti među prioritetima europskih prometnih politika i prema tome, projekti koji za cilj imaju ovakvu prometnu politiku, mogu biti opravdani za sufinanciranje iz fondova Europske unije.
Most kopno – otok Čiovo Hrvatske ceste kandidiraju za sufinanciranje iz fondova EU i to kroz dva programska razdoblja. Prve dvije faze procijenjene vrijednosti 28 milijuna eura planiraju se aplicirati iz Operativnog programa Promet 2007.-2013., dok se treća faza od 2 milijuna eura planira financirati kroz Operativni program za 2014.-2020. „Konkurentnost i kohezija“.
Naposljetku, novi most između Trogira i otoka Čiova, omogućit će bolju povezanost ne samo otoka s kopnom nego i nesmetan prostorni razvoj Trogira. Pružit će potporu realizaciji gospodarskih potencijala, kako otoka Čiova, tako i grada Trogira, koji sa svojom okolicom predstavljaju atraktivno odredište za brojne nautičare iz Hrvatske i svijeta, a mnogi od njih za svoj krajnji cilj biraju upravo lokalnu ACI marinu, smještenu nasuprot staroj gradskoj jezgri i svjetski poznatoj utvrdi Kamerlengo.
„Radi se o iznimno važnoj investiciji za grad Trogir i otok Čiovo, projektu vrijednom 30 milijuna eura, a koji Hrvatske ceste planiraju sufinancirati iz fondova EU. Ovaj most je najveći od ukupno za sada tri cestovna projekta koje smo uspjeli uvrstiti za sufinanciranje u financijsko razdoblje u kojem cestovni projekti nisu bili ni predviđeni“, naglasio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić. „U samo šest mjeseci pokrenuli smo modifikaciju Operativnog programa Promet 2007.-2013. kako bi se za financiranje iz fondova Europske unije mogli kandidirali i cestovni projekti, koji za to financijsko razdoblje uopće nisu bili razmatrani.“ - pojasnio je ministar te dodao kako će zahvaljujući tome, uz most Čiovo, Hrvatske ceste moći aplicirati i za projekt Splitske obilaznice LOT 2 Kaštel Stari – Kaštel Sućurac/Kaštel Gomilica i projekt Obilaznica Vodica.
„Želio bih još jednom naglasiti da ovakvim infrastrukturnim projektima da bi se uopće mogli aplicirati za fondove EU, samo za pripremu potrebne dokumentacije, od studije pred izvodljivosti i izvodljivosti do studije utjecaja na okoliš te građevinske dozvole - treba barem dvije do tri godine“, zaključio je ministar Hajdaš Dončić i ovim putem čestitao Hrvatskim cestama i tvrtki Viadukt na upravo potpisanom Ugovoru.
Vrijednost ugovora, koji su ispred Hrvatskih cesta potpisali Neven Maljković i Joško Mikulić ispred zagrebačke tvrtke Viadukt, iznosi 129.510.941,75 kuna (bez PDV-a). Njime će se financirati prva faza projekta, a rok za završetak gradnje mosta je dvadeset mjeseci.
Građevinska tvrtka Viadukt s građevinskim radovima počinje uskoro, a novi pokretni gredni most gradit će se u tri faze. Bit će dug 551,12 metara i širok 12 metara. Ukupna dužina nove prometnice s pristupnim cestama iznosit će 1.8 kilometara.
Novi most riješit će problem učestalih gužvi i rasteretiti promet povijesnog središta Trogira, grada ucrtanog na svjetskoj karti kulturne baštine UNESCO-a. Dosadašnje prometovanje po postojećem mostu na cesti D126 kroz središte grada i zaštićenom povijesnom jezgrom Trogira uz sam rub katedrale Sv. Lovre, spomenika kulturne baštine nulte kategorije, uzrokuje oštećenja na zgradama i kućama zbog vibracija prolaska kamiona i drugih teških vozila.
Osim što će stvoriti uvjete za prometno rasterećenje središnjeg gradskog područja i omogućit lakše i brže odvijanje cestovnog prometa, most će poboljšati i cestovnu povezanost s obližnjom splitskom aglomeracijom i cestovnim čvorištima na autocesti A1, te povećati sigurnost u prometu i skratiti vrijeme putovanja.
Upravo su pitanja rješavanja uskih grla, zagušenja u gradovima i povećanja sigurnosti u prometu istaknuti među prioritetima europskih prometnih politika i prema tome, projekti koji za cilj imaju ovakvu prometnu politiku, mogu biti opravdani za sufinanciranje iz fondova Europske unije.
Most kopno – otok Čiovo Hrvatske ceste kandidiraju za sufinanciranje iz fondova EU i to kroz dva programska razdoblja. Prve dvije faze procijenjene vrijednosti 28 milijuna eura planiraju se aplicirati iz Operativnog programa Promet 2007.-2013., dok se treća faza od 2 milijuna eura planira financirati kroz Operativni program za 2014.-2020. „Konkurentnost i kohezija“.
Naposljetku, novi most između Trogira i otoka Čiova, omogućit će bolju povezanost ne samo otoka s kopnom nego i nesmetan prostorni razvoj Trogira. Pružit će potporu realizaciji gospodarskih potencijala, kako otoka Čiova, tako i grada Trogira, koji sa svojom okolicom predstavljaju atraktivno odredište za brojne nautičare iz Hrvatske i svijeta, a mnogi od njih za svoj krajnji cilj biraju upravo lokalnu ACI marinu, smještenu nasuprot staroj gradskoj jezgri i svjetski poznatoj utvrdi Kamerlengo.