Hrvatska se uključila u program EU-a Marco Polo

Slika /arhiva/eu_flag1.jpg

Hrvatska je potpisala s Europskom komisijom Memorandum o razumijevanju o uključenju Hrvatske kao korisnice programa Marco Polo, koji je namijenjen za poticanje teretnog prometa morem, unutarnjim plovnim putovima i željeznicom, priopćila je u srijedu Europska komisija.

Memorandum su potpisali povjerenik za promet Europske komisije Antonio Tajani i hrvatski veleposlanik pri EU-u Branko Baričević. Nakon što Hrvatska ratificira Memorandum, hrvatska transportna poduzeća moći će prijaviti svoje projekte za financiranje iz programa Marco Polo i dobiti financijsku potporu ako njihovi projekti budu odabrani.

"Obje potpisnice imat će koristi od Memoranduma o razumijevanju. Hrvatska predstavlja ključno zemljopisno područje za prometne operacije na Jadranu i na Balkanu. Projekti Marco Polo u koje je u potpunosti uključena Hrvatska pomoći će razvoju integriranog europskog prometnog sustava, posebice željeznice, morskog prometa i prometa unutarnjim plovnim putovima", kaže se u priopćenju Komisije.
Program Marco Polo pokrenut je 2003. s ciljem izgradnje što održivijeg prometnog sustava u Europskoj uniji preusmjeravanjem znatnog dijela međunarodnog teretnog prometa s cesta na ekološki prihvatljivije načine prijevoza, željeznicu, more i unutarnje plovne putove.

Europska unija želi prebaciti više prometa s cesta na more ne bi li smanjila prometne gužve i emisiju stakleničkih plinova u Europi. Tzv. morske prometnice trebale bi unijeti korjenite promjene u europski prometni sektor kao zaista konkurentna alternativa cestovnom prometu.

EK želi uspostaviti redovite pomorske veze između različitih luka u EU kako bi se stvorio sustav za prijevoz roba i ljudi na moru koji bi trebao riješiti problem prometnih čepova i omogućiti lakše povezivanje zabačenih regija i otoka.

U izvješću o morskim prometnicama iz 2007., EK ističe da su "i potrošnja energije i emisije stakleničkih plinova manji nego kod bilo kojeg drugog oblika cestovnog prometa te da troškovi ulaganja u morske prometnice iznose samo djelić troškova za nove kopnene prometnice."

Ideja je prvi put iznesena još 2001. u Bijeloj knjizi EK o Europskoj prometnoj politici.

Četiri morske prometnice za sada su na putu da budu u potpunosti operativne do 2010. To su Baltičko more, "More zapadne Europe", "More jugoistočne Europe" i "More jugozapadne Europe."

Bruxelles osigurava financijsku potporu za pokretanje projekata morskih prometnica i ulaganje u potrebnu infrastrukturu kroz programe TENT i Marco Polo, koji imaju ukupni proračun od 700 milijuna eura za razdoblje od 2007. do 2013. za promet i pomorske projekte u EU. (Hina) 



Vijesti iz medija