- Objavljeno: 14.06.2013.
HKZP i SMATSA uvele prekogranične noćne direktne rute
Hrvatska kontrola zračne plovidbe (HKZP) i Agencija za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) među prvima u Europi uspostavile su projekt zračnog prostora slobodnih ruta kojim se zrakoplovnim kompanijama omogućuje korištenje noćnih prekograničnih direktnih ruta između prostora nadležnosti oblasnih kontrola zračnog prometa Zagreb i Beograd.
Prekogranične direktne rute su pravci koji spajaju ulaznu točku područja nadležnosti jedne oblasne kontrole s izlaznom točkom prostora nadležnosti druge oblasne kontrole zračnog prometa, a koji zrakoplovnim kompanijama omogućuju jednostavnije planiranje i učinkovitije obavljanje letova.
Ovaj projekt jedan je od ključnih poboljšanja u sklopu inicijative Europske unije o uspostavi Jedinstvenog europskog neba neovisnog o državnim granicama, čiji je cilj unapređenje sigurnosti i učinkovitosti, kao i povećanje kapaciteta zračnog prometa u Europi.
U odnosu na trenutnu strukturu zračnih puteva i promet, uspostavom navedenih direktnih ruta zrakoplovnim kompanijama će se omogućiti uštede koje tijekom samo jedne noći ukupno iznose 1650 km na planirane rute, što odgovara uštedi od 5,3 t goriva ili 16,2 t emisija ugljičnog dioksida (CO2), te 65,7 kg manje dušikovog oksida (NOx).
Osim ovog projekta uspostavljenog 2. svibnja ove godine, HKZP namjerava krajem 2013. proširiti primjenu na više pravaca i omogućiti dostupnost tijekom cijelog dana te započeti implementaciju s drugim susjedima, a osobito s članicama Funkcionalnog bloka zračnog prostora središnje Europe (FAB CE), koji je 2012. uspostavljen kao zajednička inicijativa sedam zemalja i pružatelja usluga u zračnoj plovidbi u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Austriji, Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj, priopćeno je iz Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
PRILOG
Prekogranične direktne rute su pravci koji spajaju ulaznu točku područja nadležnosti jedne oblasne kontrole s izlaznom točkom prostora nadležnosti druge oblasne kontrole zračnog prometa, a koji zrakoplovnim kompanijama omogućuju jednostavnije planiranje i učinkovitije obavljanje letova.
Ovaj projekt jedan je od ključnih poboljšanja u sklopu inicijative Europske unije o uspostavi Jedinstvenog europskog neba neovisnog o državnim granicama, čiji je cilj unapređenje sigurnosti i učinkovitosti, kao i povećanje kapaciteta zračnog prometa u Europi.
U odnosu na trenutnu strukturu zračnih puteva i promet, uspostavom navedenih direktnih ruta zrakoplovnim kompanijama će se omogućiti uštede koje tijekom samo jedne noći ukupno iznose 1650 km na planirane rute, što odgovara uštedi od 5,3 t goriva ili 16,2 t emisija ugljičnog dioksida (CO2), te 65,7 kg manje dušikovog oksida (NOx).
Osim ovog projekta uspostavljenog 2. svibnja ove godine, HKZP namjerava krajem 2013. proširiti primjenu na više pravaca i omogućiti dostupnost tijekom cijelog dana te započeti implementaciju s drugim susjedima, a osobito s članicama Funkcionalnog bloka zračnog prostora središnje Europe (FAB CE), koji je 2012. uspostavljen kao zajednička inicijativa sedam zemalja i pružatelja usluga u zračnoj plovidbi u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Austriji, Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj, priopćeno je iz Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
PRILOG