GfK: u Hrvatskoj 47 posto korisnika interneta

Slika /arhiva/internet_1.jpg

Hrvatska se s oko 47,5 posto korisnika interneta u populaciji starijoj od 15 godina nalazi na 11. mjestu među 17 zemalja središnje i istočne Europe, pokazalo je istraživanje GfK "Internet Access and Usage in CEE Countries" dostavljeno danas iz zagrebačkog GfK.

Istraživanje je provedeno u jesen prošle godine na gotovo 17 tisuća ispitanika starijih od 15 godina u 17 zemalja navedene europske regije.

S obzirom da su rezultati istraživanja pokazali da je regionalni prosjek osobnog korištenja interneta u 17 zemalja 47 posto, za Hrvatsku se može reći i da se po tome nalazi negdje u sredini, dok su lideri korištenja interneta Estonija (70,3 posto stanovnika), Slovenija (67,5 posto), Austrija (58,7 posto) te Litva (56,9 posto).

U Hrvatskoj je u odnosu na 2007. korištenje interneta u istraživanoj populaciji poraslo 8 posto. To je svrstava među zemlje sa značajnijim rastom, gdje su još Mađarska i Poljska (s porastima od po 12 posto), Češka (10 posto), Slovačka i Ukrajina (po oko 9 posto) te Slovenija i Rumunjska (po 5 posto rasta).

Negdje u sredini (8. mjesto) Hrvatska je i po dnevnom korištenju interneta, što čini 56 posto od ukupnih korisnika.

Općenito, rezultati u tom dijelu istraživanja pokazuju da internet dnevno u gotovo svih 17 zemalja koristi više njih nego je prosječni postotak korištenja.

Iz vlastitog doma najviše internetu pristupaju Estonci i Slovenci (po 74 posto), dok to iz Hrvatske čini oko 47 posto korisnika, što je opet negdje u sredini.

Znatno lošije Hrvatska stoji s pristupom mobilnom internetu, u čemu je predzadnja s 3 posto korisnika koji to imaju. Na zadnjem mjestu u tome je Bugarska s 2 posto takvih korisnika, dok su prvi Latvijci (22 posto), a slijede Slovenci i Austrijaci (po oko 19 posto).

Najčešća usluga koja se koristi na internetu u svim zemljama je slanje i primanje elektronske pošte (e-mail), u čemu je Hrvatska s 59 posto u donjem dijelu ljestvice. Sličnu poziciju ima i kod korištenja usluge traženja novih vijesti na dnevnoj bazi, 'chatu', internet bankarstva te kupovanja putem interneta.


(Hina)



Vijesti iz medija