Europska komisija donijela Odluku o financiranju projekta Dugo Selo - Križevci

Slika /arhiva/nsl minSHD-VRH 11_14.JPG
U utorak, 9. prosinca Europska komisija donijela je Odluku da će financirati veliki projekt izgradnje drugoga kolosijeka i rekonstrukcije željezničke pruge na dionici Dugo Selo - Križevci, kao dio Operativnog programa Promet 2007. - 2013., a riječ je o prvoj takvoj odluci od ulaska Hrvatske u Europsku uniju budući svi projekti iznad 50 milijuna eura moraju dobiti potvrdu Europske komisije.

Ukupna odobrena vrijednost projekta je 198 milijuna eura, a udio koji će se sufinancirati iz Europskog fonda za regionalni razvoj iznosi nešto više od 168 milijuna eura.

Projekt rekonstrukcije i dogradnje drugog kolosijeka dionice Dugo Selo - Križevci prepoznat je kao jedan od prioriteta modernizacije željezničke mreže u Republici Hrvatskoj, a dio je velikog projekta uspostave dvokolosiječne željezničke pruge visoke učinkovitosti za mješoviti promet na cijelom Mediteranskom koridoru, kojim se Pirinejski poluotok, preko Luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte povezuje s mađarsko - ukrajinskom granicom. Budući je Luka Rijeka pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju postala točka ulaska / izlaska za jedinstveno europsko tržište, očekuje se pojačan promet prema državama srednje Europe, a ovo je prvi projekt kojim se Rijeka i Zagreb povezuju s mađarskom mrežom.

Dionica Dugo Selo - Križevci prva je dionica sjevernog dijela koridora, a s obzirom da je jednokolosječna podliježe mnogim ograničenjima brzine i jedno je od uskih grla u ovom dijelu koridora. Stoga je cilj kroz ovaj projekt prugu učiniti dvokolosiječnom s puno povoljnijim uporabnim svojstvima, čime će se zadovoljiti zahtjevi za koridorski promet i prijam interoperabilnih teretnih vlakova te omogućiti povećanje kapaciteta pruge i kvalitete života ljudi uz prugu, uz značajno ulaganje u zaštitu od buke.

Osim toga, značajno će se smanjiti vrijeme putovanja od Dugog Sela do Križevaca sa 30 na 18 minuta što će predstavljati uštedu od oko 4 milijuna eura od 2017. godine.

Planirane aktivnosti na projektu uključuju izgradnju drugog kolosijeka na cijeloj pružnoj dionici duljine 38,2 km, izgradnju 17 novih željezničko - cestovnih i 2 pješačka prijelaza, izgradnju 11 novih nadvožnjaka, 1 podvožnjak i 6 pothodnika, nadogradnju stabilnih postrojenja električne vuče, modernizaciju signalno - sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te izgradnju 37 kilometara servisne ceste uz kolosijek.

„HŽ Infrastruktura završava s drugim krugom natječaja koncem siječnja te se početak radova očekuje u proljeće iduće godine“, rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Siniša Hajdaš Dončić u izjavi za predstavnike medija nakon održane sjednice Vlade. Na upit o unapređenju željezničke infrastrukture i brzine prijevoza, ministar je kazao da na većini pruga brzina nije smanjena. „Još ću jednom naglasiti, radi se o dva odvojena sustava, a naravno da bi krajnji korisnik, HŽ Putnički prijevoz  d.o.o., mogao ubrzati promet, dionice treba obnoviti ili izgraditi“, nastavio je ministar. Pojasnio je da je za pripremu dokumentacije potrebno dvije do tri godine, a da će dionica Dugo Selo-Križevci biti prva koja je obnovljena novcem Europske unije.

Također je rekao da u siječnju ili veljači 2015. godine očekuje odluku o osiguravanju sredstava Europskog fonda za regionalni razvoj za dionicu Žabno - Gradec. Nakon toga, vezano uz željeznice, u 2016. godini očekuje se završetak natječaja za drugi dio te dionice, od Križevaca do granice s Mađarskom, i isto tako, od Zagreba do Karlovca. Ponovio je da je potrebno tri godine za pripremu projektne dokumentacije. Nakon toga stiže odobrenje o visini sufinanciranja, koje je za dionicu Dugo Selo-Križevci stiglo jučer, i tek se, nakon provođenja javnog natječaja u dva kruga, može pristupiti radovima. Što se tiče vrijednosti dionice Žabno - Gradec, ministar Hajdaš Dončić rekao je da očekuje da će Europska unija također sufinancirati tu dionicu sa 85 posto. „Radi se o manjem projektu, tako da će konačna cijena ovisiti o javnom natječaju, ali ne bi trebala prelaziti 40 milijuna eura.“ - zaključio je ministar.

Vijest o  donošenju Odluke o financiranju projekta Dugo Selo – Križevci objavila je u svom priopćenju i Europska komisija https://ec.europa.eu/commission/2014-2019/cretu/announcements/commission-invests-eu168-million-regional-funds-modernize-croatias-railway_en.


Najave