EK objavila dugoročnu strategiju razvoja prometa

Slika /arhiva/eu_flag1.jpg

Europska komisija objavila je izmijenjenu prerađenu dugoročnu strategiju razvoja prometa kojom bi se prometna politika Europske unije trebala prilagoditi zahtjevima za očuvanjem okoliša i za istodobnim jačanjem konkurentnosti, prenose u petak europski mediji.

Povjerenik EU za promet Jacques Barrot utjelovio je ta dva međusobno suprotstavljena cilja u načelu "održive mobilnosti", kao ključnog cilja EU u sektoru prometa. "Mobilnost je ključno pitanje u proširenom EU i istodobno sve važniji faktor za konkurentnost kompanija", naglasio je Barrot. "Želio bih poboljšati mobilnost u Europi i usmjeriti se prema ekološki prihvatljivim pogonskim i inteligentnim prijevoznim sustavima koji koriste najsuvremenije tehnologije", dodao je povjerenik EU.

Komisija očekuje da će do 2020. ukupni prijevoz roba u EU porasti za 50 posto, prognozirajući pritom smanjenje udjela željezničkog prometa, a time i zaostajanje za zacrtanim smanjenjem emisije štetnih plinova. 

Bruxelles je novim prioritetom proglasio učinkovitu potrošnju energije budući da na prijevoz otpada 70 posto ukupne potrošnje nafte u EU. Barrot želi potaknuti primjenu alternativnih energenata poput biogoriva, najavljujući da će središnji europski program o vozilima na ekološki prihvatljiv pogon biti objavljen do 2009. Za 2007. najavljen je i logistički plan za poboljšanje sinergije među svim oblicima transporta kako bi se poboljšala konkurentnost industrije i smanjio njezin utjecaj na okoliš.

Povjerenik EU za promet podupro je i sustav eurovinjeta, dugo osporavani sustav naplate cestarina u prijevozu roba. Naime, on će pomoći pokriti brojne financijske troškove uslijed štetnog utjecaja na okoliš koje sa sobom donosi nova prometna politika, smatra Barrot. Naime, Komisija je procijenila da troškovi koji proizlaze iz negativnog utjecaja prometa na okoliš iznose 1,1 posto BDP-a.  (Hina)



Vijesti iz medija