Državni tajnik Tušek na puštanju u promet novog dizel-motornog vlaka u Varaždinu

  • Slika /slike/foto 11_25/foto dtTUSEK-HZPP 7-11_25/nsl dtTUSEK-HZPP 7-11_25.JPG
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
(FOTO: HŽPP)
Danas, 7. studenoga u promet je pušten novi dizel-motorni vlak za regionalni prijevoz na relaciji Varaždin - Čakovec - Varaždin, što je ujedno 9. novi vlak pušten u promet, u ovoj godini. S novim vlakom HŽ Putnički prijevoz ima ukupno 70 niskopodnih vlakova u prometu.

U povodu puštanja novog vlaka u promet državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek istaknuo je: "Ovo je jedno finale velikog investicijskog ciklusa HŽ Putničkog prijevoza, koje je dio velikog ciklusa investicija u željeznicu u cijelosti.  Ovaj ciklus u HŽ Putničkom prijevozu zaokružen je sa 70 vlakova ukupne vrijednosti 360 milijuna eura i zadnji dizelski vlak koji smo doveli u Varaždin. Iza ovoga imamo već ugovoreno 19 novih vlakova - baterijskih, elektrobaterijskih i elektrodizelskih koje razvijamo s našom kompanijom Končar. Dio tih vlakova doći će i na pruge sjevera. Također, očekujemo da ćemo kroz 2026. ugovoriti još nabavu gotovo 40 novih vlakova. Osim vlakova iznimno je velik i investicijski ciklus u željezničku infrastrukturu na ovom području, ali i u cijeloj zemlji.".

Izrazivši zadovoljstvo puštanjem u promet 70. niskopodnog vlaka, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao je: "Na području Varaždinske i Međimurske županije prošle smo godine prevezli oko 1,3 milijuna putnika, a dobre rezultate bilježimo i u projektima besplatnog prijevoza. Tome doprinose i novi vlakovi koji već voze na ovom području, a ovaj novi će u jutarnjim satima izravno povezivati Čakovec i Varaždin sa Zagrebom. U kolodvoru Varaždin izgrađena je i punionica za baterijske vlakove. Upravo pripremamo i novi projekt kojim planiramo nabaviti još elektrobaterijskih vlakova i sagraditi punionicu u Kotoribi kako bismo i tim vlakovima na ovom području osigurali još kvalitetniji prijevoz.".
 
Dizel-motorni vlak proizvela je tvrtka KONČAR - Električna vozila.

"Završetak isporuke svih dvanaest dizel-električnih motornih vlakova predstavlja važan trenutak za cijelu Grupu KONČAR. Riječ je o visokotehnološkim proizvodima vlastitog razvoja, koji značajno podižu kvalitetu regionalnog putničkog prijevoza u Hrvatskoj. Ponosni smo što ovim projektom doprinosimo učinkovitijim, udobnijim i ekološki prihvatljivijim rješenjima mobilnosti. Zahvaljujemo HŽ Putničkom prijevozu na ukazanom povjerenju i dugogodišnjoj suradnji, temeljem koje smo do danas na hrvatske pruge isporučili ukupno 70 vlakova, od čega više od 40 u posljednje četiri godine.", istaknuo je član Uprave KONČARA Ivan Paić.

Puštanjem u promet novog dizel-motornog vlaka omogućit će se izravno povezivanje Čakovca i Varaždina sa Zagrebom. Na promotivnoj vožnji bili su i predstavnici jedinica lokalne i regionalne samouprave. Župan Varaždinske županije Anđelko Stričak istaknuo je: "Vesele nas podaci da željeznički prijevoz u Varaždinskoj županiji, i to besplatno, koristi oko 1.700 djece i učenika, oko 1.000 studenata te 5.000 umirovljenika. Danas svjedočimo puštanju u promet novog vlaka proizvedenog u Hrvatskoj, ali svjedočimo i snažnom investicijskom ciklusu države u željeznicu. Naravno da nas vesele sva ta ulaganja ne samo u Varaždinskoj županiji, već i ostalim županijama na sjeveru Hrvatske. Prije sedam mjeseci svjedočili smo početku obnove dionice tzv. podravske pruge, investicije ukupne vrijednosti oko 190 milijuna eura, kojom se modernizira pruga od Koprivnice do Varaždina te od Varaždina do Čakovca. Napominjem i da je Županija zadnjim izmjenama i dopunama u Prostorni plan uvrstila trasu tzv. lepoglavske spojnice, od Varaždina do Zagreba preko Lepoglave i Krapine, pa u sljedećem razdoblju očekujemo i nastavak aktivnosti na tom projektu.".

Župan Međimurske županije Matija Posavec dodao je: "Sanjamo taj dan kad ćemo iz Čakovca do Zagreba vlakom ići direktno i u nekih sat vremena. Ovo je jedan veliki korak u tom smjeru, apsolutna podrška svakoj investiciji u infrastrukturi i nabavi novih vlakova. Kada će imati razvijenu željezničku mrežu i mrežu brzih vlakova, sjever Hrvatske dobit će sasvim novu dimenziju konkurentnosti i mobilnosti.0 To nam je itekako svima važno, prema tome apsolutna podrška ovom projektu i svim nastojanjima da se uredi pruga Kotoriba - Čakovec - Varaždin pa sve do Zagreba i dalje.".

Na promotivnoj vožnji novog dizel-motornog vlaka bili su nazočni i gradonačelnici Varaždina Neven Bosilj i Novog Marofa Siniša Jenkač.

Tehničke karakteristike vlaka   
Dizel-motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 trodijelna je niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, a ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata i ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u kolodvorima i stajalištima najavljuju se putem audio-vizualnog sustava za informiranje putnika. U prometu je moguće funkcionalno spajanje dizel-motornih vlakova s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se osigurava veći kapacitet.

Novi vlakovi doprinose i očuvanju okoliša smanjenjem emisija štetnih plinova, čime željeznički prijevoz pridonosi održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.

Izvor: HŽ Putnički prijevoz d.o.o.

Vijesti iz medija