- Objavljeno: 13.10.2025.
Državni tajnik Tušek na konferenciji „Hrvatska u pokretu“ u Zadru
(FOTO: Zadarski list / MMPI)
Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek sudjelovao je na konferenciji „Hrvatska u pokretu“ koja se, u organizaciji Zadarskog lista, održala u ponedjeljak, 13. listopada 2025. godine u Zadru. Konferencija je okupila stručnjake i predstavnike institucija koji su govorili o razvoju prometne infrastrukture i budućnosti mobilnosti u Hrvatskoj, a posebno na području Zadra, Zadarske županije i Dalmacije.
Obraćajući se sudionicima, državni tajnik Tušek izjavio je da je Zadar primjer grada koji se nalazi u samom vrhu nacionalnog prometnog razvoja te da takvu privilegiranu poziciju nema puno gradova u Hrvatskoj. Što se tiče prometa, državni tajnik je rekao kako Hrvatska posljednjih desetak godina proživljava prometnu renesansu u svakom segmentu te da je preostalo još nekoliko projekata u cestovnoj infrastrukturi, iako su velike investicije napravljene i u pomorskoj i zračnoj infrastrukturi. „Otvorili smo puni profil koridora 5C, završili generacijski projekt Pelješkog mosta, a u planu su još i autocesta do Dubrovnika, rasterećenje Zagreba i drugi veliki zahvati“, istaknuo je Tušek, naglasivši da je Hrvatska napravila veliki iskorak, a Zadar je bio lider tog iskoraka te danas ne bi bio na ovom stupnju razvoja da se prije petnaestak godina neke stvari nisu dobro osmislile i realizirale.
„Jasno je da nova generacija ljudi koja danas vodi Zadar i Zadarsku županiju planira u jednoj perspektivi ispred nas. Puno će se još projekata raditi, osobito kada govorimo o komunalnim vezovima. Nabavljeni su autobusi, a uskoro ćemo potpisati ugovor za 13 novih električnih autobusa. To su veliki projekti, ali danas ih smatramo redovnima“, nastavio je, istaknuvši kako se nova generacija projekata odnosi prije svega na kapitalne zahvate u infrastrukturi.
„Kada govorimo o ovakvoj dinamici razvoja, to je zaista jedan iskorak koji nijedan drugi grad u Hrvatskoj nema. U kontekstu povezivanja Zračne luke i grada, ni Zadar to zasad još nema. No cilj koji ste si postavili je impresivan i imat ćete punu podršku Vlade i Ministarstva“, poručio je državni tajnik Tušek te dodao da će se pametnim planiranjem, i u sinergiji lokalne i državne vlasti, realizirati i nova pruga te tunel u Bibinjama. „Baterijski vlakovi koje razvijamo u suradnji s HŽ Infrastrukturom i Končarom predstavljaju prvi prototip takvog vlaka na prostoru Europske unije. Dio tih vlakova stići će i u Zadar, a isporuka se očekuje tijekom 2026. i 2027. godine“, zaključio je državni tajnik.
Istaknimo kako je prije početka konferencije održano uručenje Sporazuma o suradnji „Razvoj željezničke mreže na području Zadarske županije“, koji su sklopili Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Zadarska županija i HŽ Infrastruktura. Projekt obuhvaća povezivanje Zračne luke Zadar s Lukom Gaženica i središtem grada, integraciju gospodarskih zona Crno, Poličnik i Škabrnja te Centra za gospodarenje otpadom Biljane Donje s postojećom željezničkom infrastrukturom.
„Zadarska županija pokazala je spremnost za prepoznavanje novih trendova u organizaciji prometa i razvoja društvene infrastrukture. Vlada i resorno ministarstvo aktivno ulažu u modernizaciju željezničke mreže, a ovakvi projekti ključni su za ravnomjeran razvoj svih dijelova Hrvatske“, rekao je državni tajnik Tušek, dok je župan Zadarske županije Josip Bilaver istaknuo da sporazum definira smjer razvoja željezničke mreže u Zadarskoj županiji. „Zadar će postati prvi grad u Hrvatskoj koji će svoje središte povezati sa zračnom lukom, odnosno budućim velikim terminalom Zračne luke Zadar“, najavio je Bilaver, dodavši da će Zadarska županija preuzeti izradu potrebne studijske dokumentacije i cjelokupnu pripremu projekta do ishođenja lokacijske dozvole, uključujući i studiju utjecaja na okoliš, a potom će svu dokumentaciju predati HŽ Infrastrukturi, koja će nakon toga, po modelu Design and Build, raspisati natječaj.
Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić najavio je da će se ovih dana potpisati ugovor s izvođačem radova uređenja željezničkog kolodvora u Zadru.
IZVOR: Zadarski list / HINA / MMPI