Državni tajnik Josip Bilaver na konferenciji o traganju i spašavanju na moru predstavio smjernice unapređenja sustava sigurnosti plovidbe

Slika /slike/foto 10_19/foto DT-SAR 14-10_19/w1 nsl DT-SAR 14-10_19.jpg
Državni tajnik za more Josip Bilaver izjavio je u ponedjeljak u Dubrovniku da je Jadransko more sigurno za plovidbu, ali je zbog rasta prometa i turističkog razvoja te čestih vremenskih promjena, broj akcija traganja i spašavanja svake godine sve veći.

Konferencija o traganju i spašavanju na moru, koja se održava u organizaciji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, u Dubrovniku, kao glavnu temu istaknula je plan razvoja službe traganja i spašavanja na moru i razvoj integriranih operativnih rješenja, modernizaciju tehničkih resursa, ali i druge teme koje utječu na učinkovit odgovor nadležnih službi u izvanrednim situacijama spašavanja na moru.

Na Konferenciji je uz državnog tajnika, Josipa Bilavera, i pomoćnika ministra Siniše Orlića sudjelovala i izvršna direktorica Europske agencije za pomorsku sigurnost (EMSA), Maja Markovčić Kostelac. Konferenciju su sa svojom nazočnosti podržali i župan Dubrovačko - neretvanske županije, Nikola Dobroslavić te gradonačelnik Dubrovnika, Mato Franković.

Državni tajnik za more, Josip Bilaver na početku svojeg izlaganja pozdravio sve okupljene, a u svojem obraćanju istaknuo je kako je osnovni cilj organiziranja Konferencije da se predstavnike stručne javnosti detaljno upozna, ali i uključi u procese razvoja i modernizacije sustava traganja i spašavanja na moru u Hrvatskoj. Također, naglasio je kako se time želi osigurati brzi učinkovit odgovor na izvanredne situacije na moru, prvenstveno u slučajevima spašavanja ljudskih života, što su ujedno i najzahtjevnije aktivnosti.

Državni tajnik Bilaver podsjetio je i kako Hrvatska trenutačno raspolaže s četiri brodice i 33 manja spasilačka broda, a cilj je korištenjem novca iz EU fondova ulagati i u zračnu pomoć. Cilj je koristiti zračnu pomoć kao dodatan resurs, kojim bi se dopunilo spasilačke akcije u svim segmentima: "Vlada RH proaktivnim pristupom kontinuirano poduzima mjere i aktivnosti kako bi se osnažila uloga pomorstva u razvoju i konkurentnosti Republike Hrvatske kroz politike i inicijative održivih i sigurnijih gospodarskih i turističkih aktivnosti na moru i u priobalju, stavljajući naglasak na visoku dostupnost učinkovitih i modernih javnih usluga u pomorstvu. Naravno, potrebna su nam i ljudska i tehnička pojačanja. Ove smo godine u suradnji s Europskom agencijom za pomorsku sigurnost (EMSA) proveli pilot-projekt nadzora mora bespilotnim letjelicama, a taj će se program nastaviti i u 2020. godini.". - rekao je državni tajnik Bilaver te je najavio uspostavu Pomorskog operativnog centra, kao i donošenje novog Nacionalnog plana traganja i spašavanja: "S namjerom da definira jasne pravce razvoja pomorstva kao jedne od najznačajnijih gospodarskih grana Republike Hrvatske, u cilju povećanja bruto domaćeg proizvoda, razvoja na načelima održivosti, promicanja kulture, sigurnosti i zaštite morskog okoliša, Vlada Republike Hrvatske donijela je Strategiju pomorskog razvitka i integralne pomorske politike Republike Hrvatske za razdoblje od 2014. do 2020. godine, u sklopu koje osobitu pažnju posvećuje jačanju sposobnosti i podizanju razine djelovanja kod ugroze ljudskih života na moru. Uz nedavno doneseni Zakon o lučkim kapetanijama i Pomorski zakonik, sve bi te mjere trebale pridonijeti još većoj sigurnosti na Jadranu.". - istaknuo je državni tajnik za more, Josip Bilaver.

Pomoćnik ministra, kap. Siniša Orlić istaknuo je manji broj smrtnih slučajeva u pomorskim nesrećama ove godine kao rezultat 24 satne službe četiri spasilačka broda, dok su ostala spasilačka plovila raspoređena po ispostavama lučkih kapetanija: "Kroz pasivna dežurstva smo uspjeli s relativno malo ljudi pokriti veliko područje i mislim da imamo dobre rezultate. Zapošljavanje u državnoj službi nije atraktivno. Zaposleni su pomorci koji su nam došli s radnih mjesta s puno većim plaćama, ali im je dosta plovidbe i žele se skrasiti. Međutim, takvih je malo. Jako nam je teško ispuniti uvjete kojima bismo ih privukli, a pogotovo imamo problem s otocima, gdje nam se ne javlja nitko.". - izjavio je Orlić.

Izvršna direktorica EMSA-e, Maja Markovčić Kostelac u svojem obraćanju posebno je istaknula gospodarski značaj pomorskog sektora te je naglasila da se modernizacijom svih aspekata pomorstva otvara novi pogled na tu granu gospodarstva: "Ta nova slika će odrediti i službu traganja i spašavanja. Moramo vidjeti kako na to odgovoriti. EMSA pomaže u učinkovitosti traganja i spašavanja, ali i u stalnom rastu sigurnosti plovidbe, kroz razvoj i primjenu standarda sigurnosti plovidbe i zaštite mora od onečišćenja te prikupljanju podataka.". - izjavila je direktorica EMSA-e, Markovčić Kostelac.

PRILOG - PREZENTACIJE IZLAGAČA:
1. Plan razvoja službe traganja i spašavanja na moru  (.pdf)
2. Ja, zapovjednik pomorske spasilačke jedinice (.pdf)
3. Traganje i spašavanje u studiji Nacionalnog plana razvoja obalnog
linijskog pomorskog prometa (.pdf)
4. Traganje i spašavanje u praksi Lučke kapetanije Pula (.pdf)
5. Jadranski pomorski servis d.d. (.pdf)
6. Osiguranje u funkciji traganja i spašavanja (.pdf)
7. Osnovni elementi novog Nacionalnog plana traganja i spašavanja na moru (.pdf)
8. Uloga obalnih radijskih postaja u akcijama traganja i spašavanja (.pdf)
9. Misije masovnog spašavanja na mediteranu (.pdf)
10. Tankerska plovidba (.pdf)
11. Spašavanje na plažama (.pdf)
12. The IMRF Lifeboat Crew Exchange (.pdf)
13. EmergenSea Help - mreža pomoći na moru (.pdf)


Pisane vijesti