- Objavljeno: 15.02.2018.
Državna tajnica Maja Markovčić Kostelac na sastanku s Udrugom pomorskih peljara Hrvatske
Državna tajnica za more Maja Markovčić Kostelac i pomoćnik ministra kap. Siniša Orlić održali su u srijedu u Splitu sastanak s Predsjednikom Udruge pomorskih peljara Hrvatske kap. Igorom Mešterom.
Nacionalna peljarska Udruga osnovana je 1990. godine s ciljem pružanja usluga, kojima se osigurava zadovoljavajuća razina sigurnosti plovidbe i radi na dodatnoj zaštiti mora od onečišćenja. Pored očuvanja okoliša, jedna od zadaća Udruge jest i zaštita interesa njezinih članova te općenito unaprjeđenje peljarske službe u Republici Hrvatskoj. Udrugu čine aktivni peljari, suvlasnici peljarskih trgovačkih društava s područja Lučkih kapetanija Pula, Rijeka i Senj, Zadar, Šibenik, Split, Ploče i Dubrovnik.
„Hrvatska je sigurna zemlja, ovdje se sigurno plovi, a promet nam kontinuirano raste. Time trebamo biti zadovoljni, no to ujedno znači i da stalno moramo raditi na unaprjeđenju sigurnosti plovidbe. Peljari su nam u tom smislu vrlo važni, jer kada govorimo o lučkom sustavu, na njega utječu svi oni koji rade u lukama, a tu nije ključna samo cijena, već i kvaliteta te dostupnost usluge “, rekla je državna tajnica Markovčić Kostelac te dodala kako u Republici Hrvatskoj djeluje ukupno sedam trgovačkih društava koji se bave poslovima peljarenja.
Zadovoljstvo današnjim sastankom izrazio je i predsjednik Udruge peljara Igor Mešter. On se posebno osvrnuo na izmjene Pravilnika o peljarenju zahvaljujući kojima će se pružateljima peljarskih usluga omogućiti unaprjeđenje poslovanja.
"Peljarska služba radi 24 sata dnevno, po svim vremenskim uvjetima. Izazovi su sve veći, kao i brodovi te radimo na tome da sigurnost plovidbe podignemo na viši nivo. Propisivanje boljih pravila putem izmjena Pravilnika zasigurno će nam pomoći u podizanju kvalitete peljarskih usluga", istaknuo je Mešter.
Na sastanku je bilo riječi i o edukaciji peljara, kao i o prijedlozima izmjena obveznog peljarenja na onim dijelovima obale koji su ocijenjeni kao potencijalno opasni. Također, zaključeno je kako se u hrvatskim lukama neće podizati cijene peljarskih usluga.
Razgovaralo se i o redefiniranju preporuka koje se odnose na korištenje tegljača za uplovljavanje u splitsku luku, kao i o prijedlogu Udruge peljara o produljenju licenci za obavljanje peljarske službe s postojećih pet na deset godina, što bi potaknulo obnovu i modernizaciju peljarske flote.
Nacionalna peljarska Udruga osnovana je 1990. godine s ciljem pružanja usluga, kojima se osigurava zadovoljavajuća razina sigurnosti plovidbe i radi na dodatnoj zaštiti mora od onečišćenja. Pored očuvanja okoliša, jedna od zadaća Udruge jest i zaštita interesa njezinih članova te općenito unaprjeđenje peljarske službe u Republici Hrvatskoj. Udrugu čine aktivni peljari, suvlasnici peljarskih trgovačkih društava s područja Lučkih kapetanija Pula, Rijeka i Senj, Zadar, Šibenik, Split, Ploče i Dubrovnik.
„Hrvatska je sigurna zemlja, ovdje se sigurno plovi, a promet nam kontinuirano raste. Time trebamo biti zadovoljni, no to ujedno znači i da stalno moramo raditi na unaprjeđenju sigurnosti plovidbe. Peljari su nam u tom smislu vrlo važni, jer kada govorimo o lučkom sustavu, na njega utječu svi oni koji rade u lukama, a tu nije ključna samo cijena, već i kvaliteta te dostupnost usluge “, rekla je državna tajnica Markovčić Kostelac te dodala kako u Republici Hrvatskoj djeluje ukupno sedam trgovačkih društava koji se bave poslovima peljarenja.
Zadovoljstvo današnjim sastankom izrazio je i predsjednik Udruge peljara Igor Mešter. On se posebno osvrnuo na izmjene Pravilnika o peljarenju zahvaljujući kojima će se pružateljima peljarskih usluga omogućiti unaprjeđenje poslovanja.
"Peljarska služba radi 24 sata dnevno, po svim vremenskim uvjetima. Izazovi su sve veći, kao i brodovi te radimo na tome da sigurnost plovidbe podignemo na viši nivo. Propisivanje boljih pravila putem izmjena Pravilnika zasigurno će nam pomoći u podizanju kvalitete peljarskih usluga", istaknuo je Mešter.
Na sastanku je bilo riječi i o edukaciji peljara, kao i o prijedlozima izmjena obveznog peljarenja na onim dijelovima obale koji su ocijenjeni kao potencijalno opasni. Također, zaključeno je kako se u hrvatskim lukama neće podizati cijene peljarskih usluga.
Razgovaralo se i o redefiniranju preporuka koje se odnose na korištenje tegljača za uplovljavanje u splitsku luku, kao i o prijedlogu Udruge peljara o produljenju licenci za obavljanje peljarske službe s postojećih pet na deset godina, što bi potaknulo obnovu i modernizaciju peljarske flote.