Do nasukanja broda "Orebić" došlo uslijed nautičke pogreške
Ministar mora, prometa i infrastrukture, Božidar Kalmeta imenovao je Povjerenstvo za istragu uzroka pomorske nesreće u kojoj se dana 3. veljače 2010. godine nasukao teretni brod „Orebić“, brodara „Splitske plovidbe“d.d. iz Splita.
Temeljem prikupljenih podataka i obavljenih analiza uzroka pomorske nesreće, istražno Povjerenstvo izradilo je izvješće o uzroku nesreće utvrdivši kako se brod “Orebić”, nosivosti 942 bruto tona, koji plovi pod zastavom Republike Hrvatske, a izgrađen je 1958. godine, nasukao uslijed nautičke pogreške zapovjednika broda.
Brod „Orebić“ po isplovljavanju iz splitske luke, dana 3. veljače 2010. godine, u 9.15 sati za luku Metković, prevozio je 973 tone rasutog cementa.
U 15.55 sati prilikom uplovljavanja u plovni put na ušću rijeke Neretve pri vedrom vremenu, zapovjednik je pogrešno odredio poziciju broda, te se zaobilazeći lateralnu lijevu plutaču u blizini pličine Gumanac nasukao na poziciji: φ= 43° 01,6´N i λ= 017° 25,3´E. Brod je u dužini od 43 metra zasjeo na morsko dno na kojem prevladava mulj i pijesak.
Tijekom nasukanja brod nije pretrpio strukturna oštećenja, te nije bilo onečišćenja okoliša. Nitko od 9 članova posade nije ozlijeđen.
Zapovjednik i članovi posade broda u straži su podvrgnuti testiranju, te je utvrđeno da nisu bili u alkoholiziranom stanju.