Direktorica Opće uprave za regionalnu i urbanu politiku Europske komisije obišla projekt Glavnog kolodvora Zagreb

Slika /arhiva/nsl HZ-EU 26-11_13.jpg
U sklopu posjeta Hrvatskoj, direktorica Opće uprave za regionalnu i urbanu politiku Europske komisije Vittoria Aliatta-Di Villafranca obišla je zagrebački Glavni kolodvor kako bi dobila uvid u uspješno završeni projekt izmjene signalno-sigurnosnog uređaja na Zagreb Glavnom kolodvoru, koji je sa 85 posto sufinanciran sredstvima iz IPA-e, pretpristupnog programa EU.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Darko Peričić zaželio je visokoj gošći dobrodošlicu te je upoznao s projektima HŽ Infrastrukture sufinanciranima sredstvima iz EU-ovih fondova. Nazočni su obišli 1. peron zagrebačkoga Glavnog kolodvora, gdje se nalazi spomen-ploča projekta, priopćili su iz HŽ Infrastrukture. U nastavku su razgledali i novi prometni ured u postavnici u Branimirovoj ulici, gdje im je voditelj projekta Zoran Tomšić objasnio faze zahvata izvedenog na signalno-sigurnosnom uređaju Zagreb Glavnog kolodvora.

Okupljenim novinarima Aliatta-Di Villafranca izjavila je da je vrlo zadovoljna onime što je vidjela na kolodvoru i kako to smatra vrlo uspješnim projektom. Na pitanje kako gleda na velike razlike u razvoju željeznica u raznim zemljama odgovorila je: „Postoji velika razlika između stanja u zemljama koje nazivamo starim zemljama članicama, u dvanaest novih članica iz 2007. te u Hrvatskoj, no zanimljivo je to da se u EU-u razlike polako nadoknađuju, iako zbog toga neki moraju proći vrlo mukotrpna razdoblja.“

Helga Bubanović Devčić, pomoćnica ministra regionalnog razvoja i fondova EU, rekla je da je svrha današnjeg posjeta bila pokazati gospođi Di Villafranca neke od projekata koji je Hrvatska sufinancirala iz IPA programa te projekte koji će se nastaviti financirati iz strukturnih fondova u financijskome razdoblju 2007. – 2013. „Ovo je jedan od projekata sufinanciranih u sklopu Operativnog programa Promet. Jedan veliki projekt se provodi. Riječ je o izgradnji pruge Dugo Selo – Križevci za koju su raspisani početni natječaji. U pripremi su još dva projekta. Tim projektima potrošit ćemo sva alocirana sredstva za ovo financijsko razdoblje u Operativnome programu Promet“ – kazala je Bubanović Devčić.

Darko Peričić nadovezao se da je upravo HŽ Infrastruktura ta koja će u sljedećim godinama povlačiti daleko najviše sredstava iz EU-ovih fondova.

Radovi na izmjeni kompleksnoga signalno-sigurnosnog uređaja počeli su sredinom 2011. godine, a uređaj je pušten u rad 10. ožujka ove godine. Vrijednost projekta je 11,4 milijuna eura. Novi uređaj omogućuje bolju protočnost prometa vlakova na cijelome zagrebačkom čvorištu, što umanjuje utjecaj tzv. uskih grla u daljinskome prijevozu na čvorištu X. i V.b paneuropskoga koridora, priopćili su iz HŽ Infrastrukture.
FOTOGALERIJA


Najave