- Objavljeno: 10.05.2011.
Deset zahtjeva u prvoj fazi nadmetanja za Zračnu luku Zagreb
U prvoj fazi nadmetanja za javno privatno partnerstvo za Zračnu luku Zagreb (ZLZ) pristiglo je deset zahtjeva, kazao je Tomislav Mihotić, državni tajnik za infrastrukturu i predsjednik Stručnog povjerenstva za koncesiju novog putničkog terminala ZLZ.
Nakon analize zahtjeva do 19. svibnja utvrdit će se tko od ponuđača ne ispunjava propisane uvjete, dodao je Mihotić napominjući kako će nakon toga sredinom lipnja uslijediti drugi krug nadmetanja s pozivom kvalificiranim kandidatima za dostavu financijskih ponuda.
Prema njegovim riječima, planirani rok za odabir najpovoljnijeg ponuđača je kraj rujna, nakon čega slijedi potpisivanje koncesijskog ugovora u listopadu 2011. Do kraja siječnja 2012. koncesionar treba zatvoriti financijsku konstrukciju, a fizički početak radova na izgradnji novog terminala previđeno je za drugi kvartal 2012. godine, s rokom završetka od tri godine.
Najvažniji uvjeti za ulazak u drugi krug natječaja su da ponuđač ne smije u vlasništvu imati aviokompaniju, mora biti neovisan o državnom proračunu i ne smije imati značajan udio u vlasništvu zračnih luka u krugu od 400 kilometara od zagrebačke.
Ponuđač mora imati i tehničku te financijsku sposobnost, odnosno mora imati iskustvo u upravljanju sa zračnom lukom koja je imala prosječno više od deset milijuna putnika u zadnje tri godine, mora biti bez gubitaka u zadnje tri godine te imati godišnji novčani tijek u zadnjem trogodišnjem razdoblju od najmanje 50 milijuna eura, rekao je Mihotić.
Vlada je sredinom veljače ove godine zadužila Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da započne postupak davanja koncesije za projekt izgradnje novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb, te upravljanje postojećim i novoizgrađenim terminalom ZLZ-a i pripadajućom infrastrukturom.
Ministarstvo je 18. veljače objavilo obavijest o namjeri davanja koncesije do 4. travnja, no taj je rok dva puta produljen i to do 2. svibnja, a potom do 9. svibnja.
Ukupna vrijednost investicije u prvoj fazi je 192 milijuna eura, a u drugoj (kada broj putnika godišnje dosegne pet milijuna) se procjenjuje na još 29 milijuna eura. Državni tajnik Mihotić je kazao da postoji zahtjevi potencijalnih koncesionara za smanjenje vrijednosti ulaganja, što će se razmotriti u drugom krugu nadmetanja.
----------------------------------------------------------
Pristigli zahtjevi koje su dostavili pojedinačno ili zajednički sljedeći ponuditelji: