Danas proboj druge cijevi tunela Veliki Gložac

Slika /arhiva/arz-vr-bos.gif

Na autocesti Rijeka-Zagreb danas će biti probijena druga (desna) cijev tunela Veliki Gložac, duljine 1.126 metara, na dionici Vrbovsko-Bosiljevo, a ukupna vrijednost radova bez PDV-a je  95,34 milijuna kuna, izvijestila je tvrtka Autocesta Rijeka-Zagreb (ARZ).

U sklopu izgradnje druge faze autoceste Rijeka - Zagreb, odnosno dopune na puni profil dionice Vrbovsko - Bosiljevo u ožujku ove godine potpisan je ugovor za izgradnju druge (desne) cijevi tunela Veliki Gložac sa poslovnom udrugom Viadukt i Hidroelektra-niskogradnja s rokom završetka od 24 mjeseca.

Radovi se financiraju iz sredstava kredita njemačke razvojne banke Kreditanstalt für Wiederaufbau (KfW). Ta sredstva predstavljaju uštede odnosno neutrošena sredstva osigurana za realizaciju projekta I. faze izgradnje autoceste Rijeka-Zagreb.

Trasa autoceste na toj dionici prolazi izrazito teškim brdskim terenom, a sama stijenska masa u tunelu sastoji se od vapnenca. Dnevno su izvođena u prosjeku dva do tri miniranja za vrijeme kojih je, zbog zvučnih i seizmičkih udara, zaustavljan promet kroz postojeću cijev tunela Veliki Gložac zbog maksimalne sigurnosti odvijanja prometa..

Radi održavanja ugovorenih rokova i planiranog dovršenja dionice autoceste radovi na iskopu tj. miniranju tunela odvijali su se tijekom cijelog ljetnog perioda

Tunel Čardak, na kojem je 17. studenog 2005. izvedeno posljednje miniranje u tunelu, i tunel Veliki Gložac predstavljaju u Hrvatskoj prvi slučaj izgradnje tj. proboja drugih cijevi tunela u kršu dok su paralelni tuneli pod prometom.

Radovi na izgradnji tunela Veliki Gložac i tunela Čardak dio su radova na tzv. II A fazi koja čini dogradnju na puni profil dijela dionice Kupjak - Vrbovsko, duljine 3 kilometra te dijela dionice Vrbovsko - Bosiljevo, duljine 8,5 kilometara.

Ukupna duljina II A faze iznosi 11,5 km, što uključuje izgradnju dva tunela (Čardak i Veliki Gložac), tri vijadukta (Zečeve Drage, Severinske Drage i Osojnik) te pripadajuću trasu. Duljina samih objekata iznosi 3,8 kilometara, što čini 33 posto duljine dionica u II A fazi.

Dio radova II A faze bit će završen 2006. godine, odnosno tunel Čardak i glavna trasa dionice Kupjak - Vrbovsko te glavna trasa dionice Vrbovsko - Bosiljevo, duljine 4,6 kilometara i vijadukt Osojnik, sljedeće godine bit će otvoreni za promet.

Izgradnja ostatka dijela autoceste Rijeka - Zagreb na puni profil, dionica između čvora Kikovica i vijadukta Stara Sušica, u ukupnoj duljini od 44 kilometra, čini tzv. II B fazu projekta i bit će završena 2008. (Hina)



Vijesti iz medija