Croatia Airlines u prvom tromjesečju s neto gubitkom 38 milijuna kuna

Slika /arhiva/croatia_airlines2-3.jpg

Nacionalni zračni prijevoznik, tvrtka Croatia Airlines prvo je ovogodišnje tromjesečje završila s neto gubitkom od 38,22 milijuna kuna, što je 72 posto veći gubitak nego u istom razdoblju prošle godine, podaci su iz financijskog izvješća te tvrtke s Zagrebačke burze.

Takav rezultat je, prema ocjeni iz komentara izvješća, planiran s obzirom na tržišne i gospodarske okolnosti u razdoblju koje obuhvaća sezonalno zimski slabiji promet i popunjenost.

Prihodi iz poslovanja od 311,58 milijuna kuna manji su za 5 posto u odnosu na lani, dok su troškovi iz poslovanja (operativni) u iznosu 339,72 milijuna kuna zadržali lanjsku razinu.

Stoga je i iz poslovanja ostvaren gubitak od 28,14 milijuna kuna, za razliku od istog lanjskog tromjesečja kada je taj gubitak bio dvostruko manje te iznosio 12,87 milijuna kuna.

Prihodi od putničkog prometa manji su za 10 posto u odnosu na plan i 7 posto u odnosu na isto prošlogodišnje tromjesečje, što je dijelom rezultat 3 posto manjeg broja prevezenih putnika ili njih 300 tisuća. Taj pad je, objašnjavaju iz Uprave Croatia Airlinesa, posljedica globalne ekonomske krize i dijelom pada charter prodaje zbog ovogodišnjih uskrsnih praznika u travnju.

U izvanrednom, charter prometu, prevezeno je oko 2,5 tisuće putnika ili 68 posto manje nego lani, što je, kako navode u komentaru, u skladu s orijentacijom poslovanja kompanije na redoviti promet, tako da charter u prvom tromjesečju čini tek 1 posto ukupnog prometa.

U domaćem redovitom prometu broj putnika bio je manji 4 posto, dok je međunarodni putnički promet na razini lanjskog prvog tromjesečja. Pritom je najviše redovnih putnika na međunarodnim letovima bio iz Njemačke, ali ih je kao i iz gotovo svih svih drugih zemalja bilo manje nego lani. Jedini porast putnika u odnosu na lanjsko prvo tromjesečje zabilježeno je iz Bosne i Hercegovine te iz Švicarske.

Blagi porast prodaje od 2 posto na domaćem tržištu u prva tri mjeseca ove godine u odnosu na iste lanjske pojašnjavaju domaćom recesijom, dok je međunarodna prodaja (koja čini više od 50 posto ukupne prodaje) porasla 3 posto.

U komentaru iz Croatia Airlinesa podsjećaju i na predviđanja da bi ova godina mogla biti jedna od najtežih za međunarodni zračni promet, a očekuju kako će kriza imati ozbiljan utjecaj i na turistički sektor. Stoga je, kako navode, kompanija već donijela jedan, a priprema drugi rebalans plana poslovanja kako bi spremno dočekala moguće tržišne pritiske.

Racionalizacija poslovanja u ovoj godini temeljit će se na odustajanju od investicija koje nisu izravno vezane uz core business i letenje, održavanje i operiranje zrakoplova te razinu zajamčene sigurnosti, ističu iz Croatia Airlinesa.


(Hina)



Vijesti iz medija