Čakovec: HŽ u fondovima EU-a vidi mogućnost modernizacije

Slika /arhiva/pruga-kastel.jpg

Središnja svečanost u povodu dana Hrvatskih željeznica održana je u Čakovcu i protekla je u znaku obilježavanja 150 godina prve pruge u Hrvatskoj.

Naime, 24. travnja 1860. puštena je u promet prva željeznička pruga u našoj zemlji. Četrdesetdva kilometra pruge išlo je od Kotoribe, preko Čakovca do Macina, a povezivala je Nagykanizsu u Mađarskoj i Pragersko u Sloveniji, čime je Budimpešta spojena na magistralnu prugu Beč - Trst.

U Centru za kulturu u Čakovcu državni tajnik u ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Danijel Mileta napomenuo je da su ti prvi kilometri hrvatskih željeznica obveza koja je poticaj razvoju željezničke djelatnosti uoči skorog ulaska u Europsku uniju.

U liberalizaciji europskog tržišta mogu koristiti samo kvalitetna infrastruktura i konkurentni operatori, kazao je Mileta, poručivši da je EU taj koji će omogućiti da se uzme dio kolača iz izdašnih fondova namijenjenih željeznici.

Kao uspješan put u razvoju HŽ-a Mileta je naveo novo zajedničko poduzeće hrvatskih, slovenskih i srpskih željeznica - Cargo 10. Ta tvrtka će na 10. paneuropskom koridoru pokušati konkurirati cestovnom prijevozu, ali i 4. paneuropskom koridoru koji prolazi drugim državama.Mileta od tog projekta, koji je jučer prevezao prvi teret prema Italiji, očekuje korist ne samo za željeznice već i gospodarstva zemalja kroz koje prolazi.

Sljedeći veliki korak bit će modernizacija i obnova pruga, rekao je državni tajnik, podsjetivši da je tijekom Domovinskog rata, u kojem je živote položilo 213 željezničara, čak trećina željezničkog sustava, oko 900 kilometara, bila pod okupacijom i uništena.

Dan HŽ-slavi se kao uspomena na odluku Hrvatskog sabora od 5. listopada 1990. da se osnuju Hrvatske željeznice i da se sve pruge u Hrvatskoj prvi put stave pod istu upravu.


(Hina)



Vijesti iz medija