Brodari za očuvanje hrvatskog drvenog broda

Slika /arhiva/051124-Jelsa2.jpg

Hrvatski drveni brod kao reprezentativni primjerak naše kulturne baštine neopravdano je zanemaren i zapušten, čime je izostala i njegova gospodarska valorizacija, istaknuto je na skupu 'Autentičnost tradicijskog broda i suvremeni brod - Hrvatski brand'.

Skup je održan u organizaciji Hrvatske udruge brodara i brodograditelja 'Adria' i koordinacije četiriju drugih udruga brodara u sklopu sajma 'Sport i nautika' na Zagrebačkom velesajmu, a na skupu je sudjelovao i kap. Mario Babić, pomoćnik ministra za pomorski promet, pomorsko dobro i luke.

Hrvatska je zemlja s najvećom flotom drvenih brodova u Europi, a većina tih brodova u službi je turizma, kaže predsjednik udruge Adria Ivica Zorić. No, o izvornosti oblika tih brodova većinom se nije vodilo računa, pa, iako su mnogi od njih stariji i od sto godina, samo neki su tipični primjerci izvornih oblika svoje vrste, dodaje Zorić.

Time se, kaže, nanosi šteta nacionalnoj kulturnoj baštini, pa udruga Adria i druge brodarske i brodograditeljske udruge, čiji su predstavnici bili na današnjem skupu, predlažu izradu zakona o pomorskoj baštini. Taj zakon bi, kažu brodari, trebao zaštititi pomorsku kulturnu baštinu od daljnjeg propadanja, ali i otvoriti mogućnosti njezine intenzivnije komercijalizacije.

Sudionici skupa smatraju i da drvenim brodovima treba dati prednost kod subvencioniranja gradnje, koja po njihovom mišljenju treba biti najmanje 30 posto od vrijednosti broda. Traže i uspostavu sustava edukacije majstora gradnje drvenih brodova, odnosno otvaranje srednje škole drvene gradnje, značajni popust cijene nadzora Hrvatskog registra brodova te izgradnju i osiguranje zimskih vezova.

Takvim pristupom, kako je rečeno, Hrvatska bi stvorila jedinstveni brand -  hrvatski drveni brod, koji bi bio elitni turistički proizvod i točka očuvanja mediteranske komponente hrvatskog nacionalnog identiteta. (Hina)



Pisane vijesti