- Objavljeno: 16.10.2014.
Azerbajdžan: Usuglašena Deklaracija o željezničkom pravcu Baku - Tbilisi - Kars
Inicijativa za projektom željezničke pruge Baku - Tbilisi - Kars postoji unazad već 10 godina i na tome se intenzivno radi. Godine 2004. potpisan je sporazum između Azerbajdžana, Turske i Gruzije o izgradnji zajedničke željezničke linije Baku - Tbilisi - Kars.
Dužina buduće trase iznosi 840 kilometara, od toga 503 kilometra se nalazi u Azerbajdžanu, 259 kilometara na području Gruzije i 78 kilometara je na području Republike Turske. Veliki dio pruge već postoji, a u planu je obnavljanje dijela pruge od strane Azerbajdžana i Gruzije.
Iznos koji je potreban za obnovu i izgradnju na području Azerbajdžana i Gruzije je 2.8 bilijuna američkih dolara, od čega je 775 milijuna američkih dolara za radove dodijeljeno Gruziji.

U današnje vrijeme zabilježen je najveći protok tereta između Kine i Europe pomorskim prijevozom, čije je trajanje od oko 25 do 30 dana, a nakon uspostave željezničke pruge Baku - Tbilisi - Kars, teretni prijevoz iz Kine u Europu trajat će od 12 do 15 dana, što će smanjiti vrijeme tranzita tereta više od dva puta u odnosu na pomorski prijevoz, što čini veliki potencijal za prijevoz tereta.
Na Konferenciji prisutnima su se govorima obratili ministar prometa Azerbajdžana Ziya Mammadov, ministar gospodarstva i održivog razvoja Gruzije George Kvirikashvili i ministar prometa, pomorstva i komunikacija Turske Lutfi Elvan, koji je istaknuo prednosti nove pruge i projekt novog tunela ispod Bospora.

Zamjenik ministra Zdenko Antešić tom prilikom izrazio je podršku projektu željezničke pruge Baku - Tbilisi - Kars iz razloga što će olakšati transport između Azije i Europe, te postati novi poticaj razvoja gospodarstava. „Republika Hrvatska zauzima središnje mjesto u povezivanju Istoka i Zapada, prije svega naš Jadransko jonski koridor koji će biti povezan novim projektom putem željeznice i pomorskog prometa, što čini vrata prema zapadnoj Europi." - istaknuo je Antešić.
Na kraju Konferencije usvojena je zajednička deklaracija.
Republika Azerbajdžan poznata je i kao „Zemlja vatre“, a riječ je o zemlji s nevjerojatnom poviješću i jedinstvenom kulturnom baštinom. Azerbajdžan je najveći od tri zemlje južnog Kavkaza, te graniči na sjeveru s Rusijom, na sjeverozapadu s Gruzijom, Armenijom na zapadu, jugozapadu s Turskom, na jugu s Iranom, a na istoku ima izlaz na Kaspijsko jezero.
