3. maj: Uljanik plovidbi isporučen tanker "Kastav"

Slika /arhiva/Copy of kastav3.jpg

Rijeka, 5. svibnja 2009. Predsjednik Uprave Brodogradilišta 3. maj Željko Starčević na prigodnoj svečanosti potpisuje isporuku novoizgrađenog tankera "Kastav" direktoru Uljanik plovidbe Dragutinu Pavletiću u prisustvu državnog tajnika u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva Lea BegovićaU riječkom brodogradilištu 3. maj danas je naručitelju Uljanik plovidbi iz Pule predan tanker za prijevoz nafte i kemikalija "Kastav", nosivosti 51.800 tona, vrijedan 53 milijuna dolara.

Tanker je dugačak 195,3 metra, širine 32,2 metra, visine 17,8 metara, a pokreće ga glavni pogonski stroj 3. maj - Wartsila snage 8200 kilovata.

Predsjednik Uprave Brodogradilišta 3. maj Željko Starčević na prigodnoj je svečanosti kazao da je to brodogradilište od 2004. Uljanik plovidbi isporučilo četiri tankera, a ove godine planira se isporuka petog.

Direktor Uljanik plovidbe Dragutin Pavletić rekao je da je "Kastav" prvi od četiri broda, vrijedna ukupno 210 milijuna dolara, koje će ta tvrtka u sljedeće dvije godine preuzeti u 3. maju.

Naglasio je da je riječ o projektima koji se ostvaruju u vrijeme velike krize, da sada samo veliki mogu preuzimati takve projekte te da je Vlada u vezi s tim projektima, u sklopu Rijeka, 5. svibnja 2009. porinuće broda "Kastav" u brodogradilištu 3. MajPrograma izgradnje brodova za domaće brodare, aktivno reagirala.

Starčević je novinarima nakon svečanosti izjavio da je knjiga narudžaba sada dovoljno popunjena kako bi 3. maj izašao iz krize, odnosno da je novim ugovorima domaćim brodogradilištima omogućen predah i daljnje aktivnosti.

Državni tajnik u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva Leo Begović novinarima je kazao da će 3. maj putem Vlade i resornih ministarstava osigurati novac za gradnju novih brodova te da su u ministarstvima gospodarstva i financija u tijeku pregovori s bankama koje bi trebale plasirati novac u brodogradilište.

Osnovni uvjet banaka je da Vlada izda jamstva, a Vlada je to već napravila, pa će novac doći u brodogradilište i ono će nastaviti raditi, rekao je dodavši da je današnjom primopredajom u 3. maj došlo 33 milijuna dolara te da će taj novac dijelom biti iskorišten za nabavku čelika za gradnju brodova tako da gradnja brodova neće doći u pitanje.

Rijeka, 5. svibnja 2009. Predsjednici Uprava dviju kompanija Željko Starčević i Dragutin PavletićBegović je rekao da to vrijedi i za druga brodogradilišta koja djeluju po istom načelu, odnosno da se novac koji je zarađen predajom brodova ulaže dalje u nove proizvodne cikluse.

Trenutno jedina industrija u Hrvatskoj koja nema nikakvih problema je brodograđevna industrija jer su svi kapaciteti zaposleni, ljudi nemaju straha od otkaza za razliku od nekih drugih industrija gdje je manjak poslova, posebice onih koji su izvozno orijentirani, rekao je Begović.

Uoči primopredaje danas je počela obrada crne metalurgije za još jedan tanker za prijevoz nafte i kemikalija za Uljanik plovidbu. Riječ je o prvom od dva tankera za pulskog brodara za koje je ugovor o potporama potpisan u ožujku ove godine.


(Hina)



Pisane vijesti