- Objavljeno: 11.09.2018.
Ministar Oleg Butković na Hrvatsko - austrijskom gospodarskom forumu „Željeznička infrastruktura i logistika““: opredjeljenje ove Vlade razvoj je tehnološki razvijenog i učinkovitog željezničkog prometa
U organizaciji Hrvatske gospodarske komore, a povodom službenog posjeta predsjednika Republike Austrije Alexandera Van der Bellena Hrvatskoj, održan je Hrvatsko-austrijski gospodarski forum: Željeznička infrastruktura i logistika. Sudionicima gospodarskog foruma pozdravnim riječima obratili su se predsjednici dviju država, predsjednica Republike Hrvatske, Kolinda Grabar Kitarović te predsjednik Republike Austrije, Alexander Van der Bellen. Kao uvod u panel raspravu koja se na istoimenu temu održala u okviru gospodarskog foruma, gospodarstvenicima iz Hrvatske i Austrije koji rade na području željeznice, obratio i ministar mora, prometa i infrastrukture, Oleg Butković.
Ministar Oleg Butković uvodno je pojasnio važnost razvoja prometnog sustava i infrastrukture u Hrvatskoj, istaknuvši da je s jedne strane to važno zbog uravnoteženog gospodarskog razvoja zemlje, a s druge zato što bez razvijenog prometnog sustava nije moguće ni stvaranje uvjeta za razvoj konkurentne nacionalne ekonomije.
Da Hrvatska u velikoj mjeri za to koristi raspoloživa sredstva EU, objasnio je ministar te rekao kako, u tom kontekstu, slijedimo i nacionalna i strateška opredjeljenja EU. „Naša primarna zadaća i opredjeljenje ove Vlade je razvoj željezničke infrastrukture, odnosno, tehnološki razvijenog i učinkovitog željezničkog prometa, a sve kako bi se osposobio za ravnopravno i konkurentno sudjelovanje na europskom transportnom tržištu.“, rekao je ministar Butković i dodao kako je za održivost i konkurentnost željezničkog sektora nužno nastaviti s ulaganjima u izgradnju i obnovu infrastrukture, povećati brzine i razinu sigurnosti, bolje povezati hrvatske luke s željezničkom mrežom, preusmjeriti teret i putnike na željeznički promet te osigurati multimodalnost.
Tome u prilog pojasnio je kako nakon velikog investicijskog ciklusa u cestovni sektor slijedi razdoblje ulaganja u željezničku infrastrukturu, kao i to da će se HŽ Infrastruktura pritom, u najvećoj mjeri, oslanjati na bespovratna sredstva EU. „Prioritet Hrvatske izgradnja je Nizinske pruge koja je navedena i u Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske do 2030. tako da se nastavljaju sve aktivnosti na tom prioritetnom željezničkom pravcu, od izgradnje dijela od Zagreba prema mađarskoj granici do izgradnje „južnog kraka“, odnosno dijela od Zagreba prema Rijeci, s kojim krećemo slijedeće godine.“, zaključio je ministar Butković i dodao kako se ukupna vrijednost radova na ovoj dionici procjenjuje na više od 1,6 milijardi eura.
U nastavku su uslijedila i obraćanja preostalih sudionika foruma pri čemu je državna tajnica za promet, Nikolina Brnjac prezentirala detaljnije smjer strateškog pozicioniranja Republike Hrvatske na TEN koridorima s posebnim naglaskom na nedostajuće poveznice Mediteranskog i Baltik Adriatic koridora ponajprije putem trase Krapina-Pragersko-Maribor i dalje prema Beču čime isti pravac može biti od izuzetnog značaja za obje države.
Pored toga na forumu prezentirane su i mogućnosti luke Rijeka, projekti društva HŽ infrastruktura te je održana panel rasprava na temu moguće suradnje austrijskih i hrvatskih društava u daljnjem razvoju željezničke mreže Republike Hrvatske.
Ministar Oleg Butković uvodno je pojasnio važnost razvoja prometnog sustava i infrastrukture u Hrvatskoj, istaknuvši da je s jedne strane to važno zbog uravnoteženog gospodarskog razvoja zemlje, a s druge zato što bez razvijenog prometnog sustava nije moguće ni stvaranje uvjeta za razvoj konkurentne nacionalne ekonomije.
Da Hrvatska u velikoj mjeri za to koristi raspoloživa sredstva EU, objasnio je ministar te rekao kako, u tom kontekstu, slijedimo i nacionalna i strateška opredjeljenja EU. „Naša primarna zadaća i opredjeljenje ove Vlade je razvoj željezničke infrastrukture, odnosno, tehnološki razvijenog i učinkovitog željezničkog prometa, a sve kako bi se osposobio za ravnopravno i konkurentno sudjelovanje na europskom transportnom tržištu.“, rekao je ministar Butković i dodao kako je za održivost i konkurentnost željezničkog sektora nužno nastaviti s ulaganjima u izgradnju i obnovu infrastrukture, povećati brzine i razinu sigurnosti, bolje povezati hrvatske luke s željezničkom mrežom, preusmjeriti teret i putnike na željeznički promet te osigurati multimodalnost.
Tome u prilog pojasnio je kako nakon velikog investicijskog ciklusa u cestovni sektor slijedi razdoblje ulaganja u željezničku infrastrukturu, kao i to da će se HŽ Infrastruktura pritom, u najvećoj mjeri, oslanjati na bespovratna sredstva EU. „Prioritet Hrvatske izgradnja je Nizinske pruge koja je navedena i u Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske do 2030. tako da se nastavljaju sve aktivnosti na tom prioritetnom željezničkom pravcu, od izgradnje dijela od Zagreba prema mađarskoj granici do izgradnje „južnog kraka“, odnosno dijela od Zagreba prema Rijeci, s kojim krećemo slijedeće godine.“, zaključio je ministar Butković i dodao kako se ukupna vrijednost radova na ovoj dionici procjenjuje na više od 1,6 milijardi eura.
U nastavku su uslijedila i obraćanja preostalih sudionika foruma pri čemu je državna tajnica za promet, Nikolina Brnjac prezentirala detaljnije smjer strateškog pozicioniranja Republike Hrvatske na TEN koridorima s posebnim naglaskom na nedostajuće poveznice Mediteranskog i Baltik Adriatic koridora ponajprije putem trase Krapina-Pragersko-Maribor i dalje prema Beču čime isti pravac može biti od izuzetnog značaja za obje države.
Pored toga na forumu prezentirane su i mogućnosti luke Rijeka, projekti društva HŽ infrastruktura te je održana panel rasprava na temu moguće suradnje austrijskih i hrvatskih društava u daljnjem razvoju željezničke mreže Republike Hrvatske.