Lučka uprava Ploče nabavlja 60 tonsku dizalicu

Slika /arhiva/ploce-obala.jpg

Vlada Republike Hrvatske donijela je na svojoj sjednici odluku o davanju suglasnosti za zaduženje Lučkoj upravi Ploče za nabavku dizalice.

Nabavku 60-tonske dizalice Lučka uprava Ploče financirala bi kreditom od HBOR-a, u iznosu od 19,5 milijuna kuna (na rok otplate od 8 godina uz 2 godine počeka). Povrat kredita osigurat će Lučka uprava iz svojih prihoda. Za ovu nabavku Vlada je dala suglasnost jer Upravno vijeće Lučke uprave ne može bez suglasnosti Vlade, kao osnivača, steći, opteretiti ili otuđiti nekretnine ili drugu imovinu niti ugovoriti drugi posao ako vrijednost pojedinačnog posla ili ugovora prelazi iznos od 8 milijuna kuna.

Kako bi se u luci Ploče stvorile pretpostavke za daljnji rast prometa u tijeku je priprema projekata izgradnje  terminala za rasute teret i kontejnerskog terminala koji su kandidirani za financiranje iz fondova Svjetske banke, odnosno Europske banke za obnovu i razvoj, i  procjenjuju se:
1. priprema i izgradnja prve faze terminala za rasute teret u procijenjenom iznosu od  42 .087 000 EUR-a (prioritet)
2. priprema i izgradnja prve faze kontejnerskog terminala u procijenjenom iznosu od 31.658 476 EUR-a

Naime, stalni rast prometa rasutih tereta, a i kontejnerskog prometa koji je usko povezan s bržim razvojem gospodarstva i obnove u Bosni i Hercegovini nameće žurnu potrebu pripreme infrastrukture u luci Ploče kako bi bila spremna obaviti prekrcaj.
 
Prije agresije na Republiku Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu preko luke Ploče prekrcano je oko 4,5 milijuna tona različitih tereta godišnje, od kojih je 85% bilo za potrebe BiH. Stoga je razvoj lučkih kapaciteta bio prilagođen zahtjevima najvažnijih lučkih korisnika. U strukturi roba prevladavali su rasuti tereti (75%) i to najvećim dijelom ugljen i rudača za potrebe Željezare Zenica i KHK Lukavac.

Nakon višegodišnjeg negativnog trenda u prometu tereta preko luke Ploče, posljednjih godina dolazi do postupnog povećanja prometa, a naročito 2004. godine, kada je prekrcano nešto više od 2 milijuna tona robe, što je porast od oko 60% u odnosu na 2003. godinu. Dinamičan rast prometa nastavlja se i u prvim mjesecima ove godine, što je odraz sređivanja stanja i obnove gospodarstva u BiH te međunarodnog značaja luke Ploče.

Prekrcaj tereta sada se obavlja dizalicama starim preko 40 godina, a kontejnerske dizalice luka nema. Postojećim dizalicama ne uspijevaju se postići uobičajene norme, te brodovi kasne s iskrcajem i ukrcajem, što stvara gubitke za Luku. Ovakvo stanje djelomično bi se poboljšalo nabavkom višenamjenske mobilne dizalice, dok se ne izgrade i suvremeno opreme kontejnerski terminal i terminal za rasute terete.



Pisane vijesti