Postojeći prostorni planovi županija morat će se revidirati obzirom da predviđaju novih 33.655 vezova, dok Strategijom razvoja nautičkog turizma predlažemo da se u idućih deset godina izgradi najviše 15 tisuća novih vezova, poručio je ministar mora, prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta na današnjem predstavljanju tog strateškog dokumenta u okviru prvog Adriatic Boat Showa u Šibeniku.
Kalmeta je za hrvatski nautički turizam iznio model 3 x 15 koji definira izgradnju 15 tisuća novih vezova na najmanje 15 novih vrsnih lokacija te ostvarivanje prihoda od 15 milijardi kuna u 2018. godini. Kako je dodao, Strategija razvoja nautičkog turizma RH uskoro će se naći pred Vladom, a riječ je o dokumentu na kojem su studiozno radili stručnjaci iz nekoliko ministarstava.
Pozicioniranje novih vezova, pojasnio je, definirat će se na temelju kriterija zaštite okoliša i prirode, odnosno strateške studije utjecaja na okoliš, a u cilju održivog razvoja nautičkog turizma. Prema Kalmetinim riječima, zbog izgradnje autoceste i spojeva na jadranske radove te zbog atraktivnosti naše obale došlo je do navale nautičara na hrvatski dio Jadrana, a hrvatska se Vlada zalaže za umjereni scenarij izgradnje novih nautičkih kapaciteta uzimajući u obzir poštivanje prirode i okoliša.
Hrvatska danas ima 21.020 vezova u 70 luka nautičkog turizma, a dodajući i broj vezova u lukama otvorenim za javni promet i sportskim lukama taj se broj penje na 35 tisuća vezova, rekao je Kalmeta. Napomenuo je da su nautičari izuzetno dobri potrošači koji u Hrvatskoj prosječno dnevno troše sto eura s prosječnim boravkom od dva tjedna, što je gotovo dvostruko veća potrošnja u odnosu na stacionarne turiste.
U prošloj je godini, naveo je, Hrvatsku posjetilo nešto manje od 600.000 nautičara, od kojih je uprihođeno oko 834 milijuna eura, što pokazuje da nautički turizam sudjeluje s više od 10 posto u ukupnom turističkom prihodu.
Najveći rast, istaknuo je Kalmeta, ostvaruje djelatnost iznajmljivanja jahti i brodica, gdje će, drži državni tajnik za more Branko Bačić za godinu do dvije doći do liberalizacije zbog ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Stoga je najavio skoru izmjenu Pomorskog zakonika, a podržan je i zahtjev za kabotažom mega jahti pod stranom zastavom.
Vlada potiče i izgradnju novih remontnih centara, dodao je Bačić te pojasnio da se izgradnja novih vezova planira u postojećim lukama, a iznimno u netaknutim uvalama, dok Strategija predviđa zabranu izgradnje novih vezova u nacionalnim parkovima.