Predstavljen twinning projekt upravljanja i nadzora pomorskim prometom

U svom izvješću o screening-u Europska komisija je u siječnju prošle godine potvrdila visoki stupanj usklađenosti hrvatskog pomorskog zakonodavstva s pravnom stečevinom Europske unije iz Poglavlja „Prometna politika“.

Hrvatska se tako priprema za pristupanje u vrijeme kad i sama promišlja i zacrtava nov sveobuhvatni integrirani pristup moru i pomorstvu neophodan za održivi razvoj djelatnosti vezanih za more, rekao je državni tajnik za more Branko Bačić na predstavljanju I. faze projekta uspostave „Hrvatskog sustava nadzora i praćenja pomorskog prometa“.

Hrvatska ima oko 105 tisuća plovila, hrvatske luke bilježe godišnji promet od 27,5 milijuna tona tereta i 25 milijuna putnika.

Također, u Republici Hrvatskoj ima oko 35 tisuća pomoraca, a gotovo trećina stanovništva ekonomski je vezana uz more i pomorstvo, istaknuo je Bačić.

Dodao je kako su donošenjem Pretpristupne pomorske strategije i Pomorskog zakonika bitno određene smjernice razvoja hrvatskog pomorstva, a što se posebno odnosi na poboljšanje socijalnog statusa pomoraca, razvoj brodarstva, dogradnju i izgradnju luka od državnog značenja.

Zato je upravo usklađeni razvoj brodarstva, turizma i ostalih oblika iskorištavanja mora, sa zahtjevima zaštite morskog okoliša i visokim standardima sigurnosti plovidbe, naša obveza, istaknuo je Bačić.

Cilj projekta, koji se realizira u suradnji s Finskom pomorskom administracijom i pomorskom administracijom Talijanske Republike i uz potporu delegacije Europske komisije, je uspostava službe nadzora i upravljanja pomorskim prometom s odgovarajućim informacijskim sustavom prema preporukama Međunarodne pomorske organizacije (IMO) i Direktivi 2002/59/EC o uspostavi zajedničkog sustava nadzora i upravljanja pomorskim prometom (VTMIS).

Šef delegacije Europske komisije u Hrvatskoj Vincent Degert naglasio je kako ovaj projekt dolazi u pravo vrijeme, uoči otvaranja pristupnih pregovora u području energetike i pomorskog prometa, na kojem se temelji 90 posto vanjske trgovine i 40 posto uvoza zemalja Europske unije.

Po završetku projekta cijeli Jadran bit će pokriven VTMIS sustavom nadzora, te će se u svakom trenutku moći vidjeti svaki brod koji uplovi u naše vode, točna pozicija, kurs, vrijeme dolaska i svi podaci o posadi o teretu na brodu, rekao je kapetan Mario Babić na predstavljanju projekta, dodavši kako u hrvatski dio Jadrana godišnje uplovi 7 tisuća brodova u međunarodnom prometu, uglavnom s opasnim teretima, a tu je i oko 100 tisuća registriranih hrvatskih brodica, više od 500 jahti i 54 tisuće plovila koja uplove u hrvatski akvatorij tijekom turističke sezone.

Ravnatelj uprave pomorstva Finske Markku Milly zaključio je predstavljanje ocjenom kako je Hrvatska do sada učinila veliki korak u približavanju EU legislativi, osobito u segmentu pomorstva.

Projekt koji je započeo u siječnju financira se iz projekta PHARE 2005 u vrijednosti od 600.000 eura, a I. faza provedbe bit će dovršena za 16 mjeseci.

Uspostavom službe nadzora i upravljanja pomorskim prometom smanjit će se broj nesreća na moru, kao i onečišćenje mora s brodova, a omogućit će i bolje upravljanje lučkim resursima u poslovanju luka te bolju efikasnost prilikom kombiniranog prijevoza.



Pisane vijesti