Vlada: Od 2012. prijevoz putnika i tereta vozilima mlađim od 18, a učenika vozilima mlađim od 10 godina

Vlada Republike Hrvatske na današnjoj je sjednici uputila u drugo čitanje  konačni prijedlog izmjena i dopuna Zakona o prijevozu u cestovnom prometu kojeg je izradilo Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka.

Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu iz 2004. godine propisani su uvjeti za obavljanje djelatnosti, od kojih se jedan odnosi na starost vozila kojima se može obavljati djelatnost prijevoza. Prema članku 6. toga zakona propisano je da se djelatnost cestovnog prijevoza putnika i tereta može obavljati vozilima (autobusima, odnosno kamionima) mlađim od 18 godina, a za prijevoz učenika vozilima mlađim od 10 godina.

Rok za usklađivanje s odredbama Zakona bio je godinu dana od dana stupanja na snagu Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, pa je Uredbom Vlade produljen do 30. rujna ove godine. Inicijativom Hrvatske obrtničke komore predloženo je prolongiranje roka za primjenu odredbe o starosti vozila do 1. siječnja 2012. godine kao primjeren rok prijevoznicima za usklađivanje s odredbom o starosti vozila.

U Hrvatskoj je registrirano oko 12,5 tisuća obrtnika-prijevoznika, od kojih je više od 7.700 registrirano za prijevoz tereta. Prema podacima Ministarstva unutarnjih poslova, prosječna starost autobusa je 13,95 godina, teretnih automobila 12,23 godine te priključnih vozila 17,50 godina.

Osim prolongiranja roka za usklađivanje s odredbom o starosti vozila, izmjene Zakona omogućavaju osobama zatečenim na poslovima vozača da nastave iste poslove bez obveze doškolovanja.

Također, povećan je najniži iznos kazne, s 1.000 na 7.000 kuna za prekršaje obavljanja linijskog prijevoza bez dozvole, prijevoza iz Hrvatske u treće države i obratno bez dozvole, te za kabotažu na teritoriju RH. Ovaj prijedlog strožeg kažnjavanja predstavlja usklađivanje prakse sa zemljama u okruženju i EU. Na primjer, u Austriji naš prijevoznik za takve prekršaje plaća kaznu od 1.700 eura, uz zapljenu vozila. 

Izjednačuju se uvjeti za dobivanje licencije s uvjetima za dobivanje koncesije, temeljem kojih se obavlja djelatnost auto-taksi prijevoza. Naime, auto-taksi prijevoznici neće morati za dobivanje licencije ispunjavati uvjete koji se odnose na financijsku sposobnost i na vlasništvo odnosno zakup parkirališnog prostora, kao što već sada ne moraju za dobivanje koncesije.

Nakon ponovnog sagledavanja i procjena mogućih posljedica navedenog snižavanja dobne granice za vozače, odustalo se od prijedloga. Za upravljanje teškim teretnim vozilima, nužno je kako radno tako i životno iskustvo. Stoga ostaje neizmijenjena važeća odredba Zakona koja propisuje da vozač teretnog motornog vozila, čija najveća dopuštena masa prelazi 3,5 tone, mora imati navršenih 21 godinu života.



Vijesti iz medija