Prvi puta u Republici Hrvatskoj, dana 13. srpnja 2005., državna uprava je s gospodarskim subjektima provela sigurnosno zaštićene transakcije elektroničkog poslovanja osigurane pametnim karticama tzv. Smart Card, naprednim elektroničkim potpisom.
Sustav je izgrađen za rad čarter kompanija i koristi se za prijave posade pri isplovljenju iz luke. Ovakav način potpuno elektroničkog poslovanja državnih i poslovnih subjekata poznat je u svijetu kao Government-to-Business (G2B) poslovanje.
Podatke iz elektroničkih transakcija Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka prosljeđuje drugim ministarstvima sukladno Zakonu o sustavu državne uprave. Time je realiziran i drugi suvremeni koncept elektroničkog poslovanja: Government-to-Government (G2G).
Bitna novost je u tome da se s gospodarskim subjektom komunicira elektronički, da se svi procesni koraci unutar državne uprave obavljaju elektronički te da su procesi elektronički povezani prema drugim ministarstvima (tzv. elektronički One-Stop-Shop).
Poslove koje su čarteraši (iznajmljivači plovila) morali obavljati dolazeći u lučke kapetanije i lučke ispostave, čekajući u redu i radeći s papirima, sada ih obavljaju iz svog ureda, marine ili sa čarter jahte, odmah, s bilo kojeg mjesta i u bilo koje vrijeme, jer sustav funkcionira kontinuirano od 0 do 24.
U sustavu je trenutno aktivno 209 čarter kompanija sa 1.957 čarter jahti, a do sada je obavljeno više od 8.800 poslovnih transakcija.
Uz gradnju autocesta, ovaj projekt, koji pripada izgradnji „informacijskih prometnica“ e-Hrvatske, predstavlja realnu osnovicu za ubrzanje rada gospodarstva i državne uprave te za povećanje konkurentnosti države.
Poslovna situacija i tehničko rješenje >>>