U cilju stvaranja uvjeta za poboljšanje kvalitete pomorske prometne povezanosti i proširene turističke ponude kroz organizirane izlete brodovima hrvatskih poduzetnika, vlasnika privatnih brodova, hrvatska je Vlada usvojila Program obnove i modernizacije putničke i izletničke flote za hrvatske privatne brodare male poduzetnike predložen od strane Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka.
Takvim poticanjem gradnje novih brodova u hrvatskim brodogradilištima omogućio bi se kvalitetniji, a naročito sigurniji prijevoz putnika u unutrašnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske. Brodovi bi se gradili u malim brodogradilištima koja do sada nisu primala državnu potporu, čime bi se revitalizirala tradicionalna mala brodogradilišta, posebice ona na otocima.
U Državnom proračunu Republike Hrvatske za 2005. na razdjelu Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka je u okviru aktivnosti poticanja gradnje brodova za hrvatske brodare i ribolovnu flotu u hrvatskim brodogradilištima planirano 49 milijuna kuna te je namijenjeno za: gradnju brodova za brodare u međunarodnoj plovidbi ; gradnju ribolovne flote ; gradnju brodova koji održavaju putničke linije i jednodnevne izlete, kao i višednevna kružna putovanja u unutrašnjim morskim vodama i teritorijalnom moru RH.
Model financiranja obnove putničke i izletničke flote oslanjat će se na poticajna državna sredstva koja su planirana u Državnom proračunu RH Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka u 2005. u iznosu od dva milijuna kuna te će se sufinancirati radovi na izgradnji trupa broda do 10% visine ugovorene cijene vrijednosti trupa broda izgrađenog u hrvatskom brodogradilištu na temelju provedenog javnog natječaja.
Vlada je zadužila Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka da provede postupak javnog natječaja sukladno utvrđenim kriterijima na temelju kojega će biti odabrani brodari za korištenje proračunskih sredstava s osnova poticaja za gradnju putničkih i izletničkih brodova u hrvatskim brodogradilištima.
Brodari su dužni po završetku gradnje brod upisati u Hrvatski upisnik brodova, brodar mora zapošljavati hrvatske pomorce te imati registriranu djelatnost u Republici Hrvatskoj, što će biti naznačeno u natječaju i ugovoru zaključenom između brodara i Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka. Također, brod ne bi smio promijeniti zastavu u razdoblju od najmanje 5 godina.
Pozitivni efekti koji će se polučiti predloženim poticajnim mjerama su: