Reforma cestovnog sektora



S ciljem smanjivanja duga i povećavanja efikasnosti javnih tvrtki Vlada Republike Hrvatske provodi Reformu cestovnog sektora. Uz potporu Svjetske banke Vlada je uspješno završila najzahtjevniji korak pri provedbi reforme. Financijskim restrukturiranjem oko 60 % duga i godišnjim uštedama, koje samo na kamatama iznose više od 50 milijuna eura, postignuta je financijska održivost cestarskoga duga koji će oko 2033. godine biti gotovo u cijelosti isplaćen.

Modernizacija i reforma cestarskoga sektora alternativa su privatizaciji te omogućuju cestarskim tvrtkama da samostalno iz poslovanja otplaćuju dugove da ne bi pali na teret građana i proračuna. Istodobno, u skladu s prethodno iskazanom voljom velikoga dijela građana, autoceste kao jedan od najvrjednijih infrastrukturnih resursa i nacionalno blago ostaju u vlasništvu države i građana.

U dijelu operativnog restrukturiranja povećava se efikasnost poslovanja cestarskih tvrtki uz provedbu visokih EU standarda održavanja i sigurnosti pa već danas bilježimo povećanje prihoda uz smanjenje troškova.

Pokrenut je i snažan investicijski ciklus vrijedan 17 milijarda kuna. U tijeku je projektiranje ili gradnja važnih prometnih pravaca poput Pelješkog mosta, završetka mosta Čiovo, omiške obilaznice, nastavka izgradnje Istarskog ipsilona ili autoceste A5, prometne žile kucavice istočne Hrvatske i koridora Vc koji sjever Europe povezuje s Jadranom.

Učinjeni su i znatni pomaci u privlačenju sredstava Europske unije. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ugovorilo je gotovo 12,7 milijarda kuna vrijedne EU projekte koji otvaraju brojna gradilišta i prilike za gospodarski uzlet diljem zemlje.

Detaljnije o projektu 'Reforma cestovnog sektora' >>>

------------------------------
07.05.2020.

06.05.2020.

------------------------------