HAKOM: rast tržišta elektroničkih komunikacija

Slika /arhiva/logoHAKOM_2404.jpg

Trižište elektroničkih komunikacija u Hrvatskoj u prvom je tromjesečju ove godine zabilježilo rast čemu je najviše pridonio nastavak porasta ukupnog broja priključaka širokopojasnog pristupa internetu od gotovo 14 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, izvijestili su danas iz Hrvatske agencije za poštu i elektroničke komunikacije (HAKOM).

Porast korištenja širokopojasnog pristupa internetu vidljiv je i u mobilnim i fiksnim mrežama, pri čemu je broj priključaka širokopojasnog pristupa internetu u mobilnim mrežama krajem prvog ovogodišnjeg tromjesečja iznosio 335,2 tisuće ili 24,6 posto više nego u istom razdoblju prošle godine.

U fiksnim mrežama tih je priključaka bilo 16,4 posto više ili ukupno 828,4 tisuće krajem prvog tromjesečja.

Iz HAKOM-a ocjenjuju da je za takav rast i dinamiku razvoja tog segmenta tržišta najzaslužniji omjer cijena i usluga, porast korištenja interneta općenito, kao i sve izraženija konkurencija među operatorima te regulatorne mjere HAKOM-a.

Vezano za nepokretne (fiksne) komunikacije HAKOM-ovi podaci pokazuju da je HT i u prvom ovogodišnjem tromjesečju zadržao vodeći položaj, dok je udjel novih operatora (uključujući i Iskon Internet koji posluje u sklopu HT-a) porastao u odnosu na prethodno tromjesečje te iznosi 34,5 posto (pri čemu je udjel Iskona 3,46 posto).

Pokretne (mobilne) komunikacije su krajem prvog tromjesečja ove godine zabilježile ukupno 5,2 milijuna korisnika ili 18,4 posto manje u odnosu na isto tromjesečje prošle godine, što je, smatraju u HAKOM-u, rezultat promjene načina prikupljanja podataka od strane HAKOM-a te drugačijeg prikazivanja broja aktivnih korisnika bez pretplatničkog odnosa u odnosu na prethodna razdoblja.

HAKOM je, naime, s ciljem dobivanja konzistentnih i usporedivih podataka za sve operatore na tržištu izmijenio definiciju aktivnog korisnika bez pretplatničkog odnosa na način da su svi operatori obvezni dostaviti broj onih aktivnih korisnika bez pretplatničkog odnosa koji su u zadnjih 90 dana barem jednom koristili uslugu u mreži pokretnih komunikacija ili nadopunili račun putem bona što do sada nije bio slučaj.

Do sada su operatori dostavljali podatke na način da su se aktivnim korisnicima smatrali korisnici koji su koristili uslugu u mreži pokretnih komunikacija ili nadopunili račun putem bona u zadnjih 90, 180 i 270 dana.

Pritom iz HAKOM-a ističu i da je prvo tromjesečje ove godine obilježio rast tržišnog udjela trećeg mobilnog operatora Tele2 koji je taj udjel povećao za 34,3 posto u odnosu na isto razdoblje 2010.


(Hina)



Vijesti iz medija