Udruga brodara Mare Nostrum podržala Zakon o pomorskom prijevozu

Slika /arhiva/luka-brod.JPG

Skupština Mare Nostrum Udruge hrvatskih poslodavaca-brodara u međunarodnoj pomorskoj plovidbi pod predsjedanjem kap. Ive Mustaća na današnjoj je 33. sjednici održanoj u Zagrebu podržala donošenje Zakona o linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, koji je hrvatska Vlada uputila u proceduru donošenja u Hrvatski sabor.

Temeljno načelo spomenutog Zakona je efikasnije i kvalitetnije obavljanje javnog obalnog linijskog pomorskog prometa u funkciji kvalitetnijeg života i daljnjeg gospodarskog razvitka i demografske obnove otoka, navodi udruga u svojim zaključcima. Također, podržava i ocjenjuje pozitivnim proširenje tržišnog pristupa, odnosno uvođenje konkurencije, čime se omogućava zainteresiranim pravnim i fizičkim osobama sa sjedištem u Republici Hrvatskoj da pod utvrđenim uvjetima i na temelju javnog natječaja obavljaju prijevoz u putničkom obalnom pomorskom prometu, a što je već dijelom i započeto kroz uvođenje brzobrodskih linija temeljem javnog natječaja sukladno Zakonu o otocima iz 1999.

U cilju zaštite hrvatskih pomoraca i brodara, a time i razvoja nacionalnog brodarstva Mare Nostrum podržava produžene uvjete u odredbama Zakona koje će morati ispunjavati brodar ponuditelj koncesije da pored registracijske djelatnosti, vlasništva odgovarajućeg broda, brod mora biti upisan u upisnih trgovačkih brodova RH, članovi posade broda su hrvatski državljani, obveza osiguranja zamjenskog broda, a brod će ispunjavati propisane tehničke uvjete za pojedinu liniju koji će biti utvrđeni podzakonskim aktom.

Članovi udruge Mare Nostrum zahtijevaju od predlagača Zakona da kroz prijelazne odredbe zaštiti opstojnost postojećih brodara produžavajući vremensko razdoblje raspisivanja novih koncesija i utvrđivanjem prioritetnih koncesija za postojeće državne trajektne linije na što duži rok.

Također, skreću pozornost Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka da prilikom donošenja podzakonskih akata, kojima će se utvrđivati kriteriji za dodjelu koncesija i uvjeti koje moraju ispunjavati brodari, vodi računa o brodarima članicama udruge Mare Nostrum koji su do sada uspješno obavljali javni obalni linijski pomorski promet.

Ocjenjuju opravdanim zaštitu pomorske kabotaže u predloženom Zakonu, te  predlažu nadležnom tijelima Vlade RH da kroz pregovore oko ulaska u Europsku uniju traže odgodu primjene potpune liberalizacije usluga u pomorskom prometu u nacionalnoj plovidbi. Vrijeme do ulaska u EU, kao i prijelazno razdoblje treba iskoristiti za obnovu i modernizaciju flote, a time i pripremu nacionalnog putničkog brodarstva za cjelovitu tržišnu utakmicu, zaključuju u udruzi Mare Nostrum.



Pisane vijesti