- Objavljeno: 09.04.2014.
U Novskoj predstavljeno projektiranje obnove i izgradnje kolosijeka pruge Dugo Selo – Novska faza 2. i 3.
U Gradu Novska danas je predstavljen projekt „Priprema projekta i ostale projektne dokumentacije potrebne za unaprjeđenje i obnovu željezničke pruge Dugo Selo – Novska, faza 2. i 3.“ kojim će se izraditi glavni projekt i ostala dokumentacija potrebna za ishođenje građevinskih dozvola za obnovu postojeće i izgradnju 84 kilometara nove dvokolosiječne pruge čija će vrijednost iznositi 10,2 milijuna eura i po kojoj će se prometovati sa 160 kilometara na sat.
„Ovako velika infrastrukturna ulaganja moguća sa uz podršku europske unije, koja već dugi niz godina, prvo kroz pretpristupne programe ISPA i IPA,a sada i kroz Strukturne instrumente EU, ulaže neprestane napore u modernizaciju prometne infrastrukture, što će Republiku Hrvatsku brže i lakše približiti stupnju razvoja prometne povezanosti na kojem se nalazi većina članica EU.“ - rekao je na svečanosti predstavljanja još jednog projekta obnove željezničke infrastrukture, Zdenko Antešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture.
Ovim projektom obnovit će se i izgraditi ukupno 95 kilometara pruge, od čega 84 kilometara potpuno nove dvokolosiječne pruge, modificirati će se šest kolodvora i dvanaest stajališta i obnoviti 24 mosta te će po završetku projekta ovo biti pruga koja će udovoljavati standardima EU i imati najmoderniji sustav za praćenje prometa, odnosno europski sustav za nadzor nad vlakovima - ETCS razine 1.
„Upravo smo na tragu politika EU postavili jasne prioritete, a to je modernizacija željeznica s ciljem uspostave djelotvornog i konkurentnog prometnog sustava. Da je to prioritet Vlade RH potvrđeno je donošenjem Odluke o osnivanju Povjerenstva za željeznice, čiji je prioritet revitalizacija riječkog prometnog pravca i restrukturiranje željezničkog prometnog sustava.“ - istaknuo je u Novskoj, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, važnost modernizacije željezničkog sustava u RH, što pridonosi ostvarenju prvog prioriteta Operativnog programa Promet 2007. – 2013..
„Procjenjuje se da bi obnova postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na relaciji Dugo Selo – Novska stajala ukupno 572, 5 milijuna eura, radovi bi mogli početi 2017. i završiti do 2021. godine.“ - istaknuo je u svom govoru Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture i naglasio kako ih do tada ipak očekuje još puno posla na pribavljanju različitih odobrenja i dozvola i na otkupu zemljišta.
O važnosti kvalitetne pripreme dokumentacije za ovako važne infrastrukturne projekte govorio je i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnoga razvoja i fondova EU Branko Grčić. „Čeka nas ogroman posao u pripremi projekata, ali i ogromna korist. Čuli ste danas, 600 milijuna eura, odnosno 4,5 milijardi kuna bit će uloženo samo u ovu dionicu i to je zaista ogroman doprinos željeznicama, a time i gospodarskom rastu Hrvatske. Ovo je indirektan doprinos jačanju gospodarstva, smanjenju nezaposlenosti naših ljudi koji se mogu uključiti u provedbu projekata, oporavku građevinskog sektora koji je najviše stradao u proteklih pet, šest godina i pripadajućih industrija.“ - naglasio je potpredsjednik Vlade te dodao kako imamo projekte ukupne vrijednosti veće od 450 milijuna eura, koliko iznosi alokacija za RH iz fondova EU, a koje planiramo ugovoriti do ljeta ove godine. „Za razdoblje 2014. – 2020. imamo desetak projekta čija vrijednost iznosi oko 8 milijardi kuna, točnije, to je milijardu eura koji nas čekaju iz Strukturnih instrumenata EU i potencijal koji se mora iskoristiti.“ - zaključio je potpredsjednik Grčić.
Uz potpredsjednika Vlade i ministra regionalnog razvoja i fondova EU te zamjenika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, događanju su prisustvovali članovi Uprave HŽ Infrastrukture, predstavnici španjolskog i francuskog veleposlanstva, zamjenik županice sisačko - moslavačke Ivan Nekvapil te gradonačelnici i načelnici gradova i općina na trasi pruge.
Uz projekt pripreme projektne dokumentacije potrebne za unaprjeđenje i obnovu željezničke pruge Dugo Selo - Novska, faza 2. i 3. u tijeku je provedba prve faze projektiranja obnove postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka navedene dionice koja je započela u lipnju 2011. godine, a to su samo neki u nizu projekta koji se sufinanciraju putem EU fondova kroz Operativni program promet 2007.- 2013. i koji će doprinijeti modernizaciji i podizanju konkurentnosti na bivšem X. koridoru, danas koridoru RH1.
Trenutno je pri kraju modernizacija dionice pruge Okučani - Novska, a završen je projekt modernizacije pruge Tovarnik - Vinkovci, dok je za projektiranje obnove pruge Okučani - Vinkovci natječaj u tijeku, a početak radova očekuje se u 2018. godine i njihova vrijednost procijenjena je na 355 milijuna eura.
„Ovako velika infrastrukturna ulaganja moguća sa uz podršku europske unije, koja već dugi niz godina, prvo kroz pretpristupne programe ISPA i IPA,a sada i kroz Strukturne instrumente EU, ulaže neprestane napore u modernizaciju prometne infrastrukture, što će Republiku Hrvatsku brže i lakše približiti stupnju razvoja prometne povezanosti na kojem se nalazi većina članica EU.“ - rekao je na svečanosti predstavljanja još jednog projekta obnove željezničke infrastrukture, Zdenko Antešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture.
Ovim projektom obnovit će se i izgraditi ukupno 95 kilometara pruge, od čega 84 kilometara potpuno nove dvokolosiječne pruge, modificirati će se šest kolodvora i dvanaest stajališta i obnoviti 24 mosta te će po završetku projekta ovo biti pruga koja će udovoljavati standardima EU i imati najmoderniji sustav za praćenje prometa, odnosno europski sustav za nadzor nad vlakovima - ETCS razine 1.
„Upravo smo na tragu politika EU postavili jasne prioritete, a to je modernizacija željeznica s ciljem uspostave djelotvornog i konkurentnog prometnog sustava. Da je to prioritet Vlade RH potvrđeno je donošenjem Odluke o osnivanju Povjerenstva za željeznice, čiji je prioritet revitalizacija riječkog prometnog pravca i restrukturiranje željezničkog prometnog sustava.“ - istaknuo je u Novskoj, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, važnost modernizacije željezničkog sustava u RH, što pridonosi ostvarenju prvog prioriteta Operativnog programa Promet 2007. – 2013..
„Procjenjuje se da bi obnova postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na relaciji Dugo Selo – Novska stajala ukupno 572, 5 milijuna eura, radovi bi mogli početi 2017. i završiti do 2021. godine.“ - istaknuo je u svom govoru Darko Peričić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture i naglasio kako ih do tada ipak očekuje još puno posla na pribavljanju različitih odobrenja i dozvola i na otkupu zemljišta.
O važnosti kvalitetne pripreme dokumentacije za ovako važne infrastrukturne projekte govorio je i potpredsjednik Vlade i ministar regionalnoga razvoja i fondova EU Branko Grčić. „Čeka nas ogroman posao u pripremi projekata, ali i ogromna korist. Čuli ste danas, 600 milijuna eura, odnosno 4,5 milijardi kuna bit će uloženo samo u ovu dionicu i to je zaista ogroman doprinos željeznicama, a time i gospodarskom rastu Hrvatske. Ovo je indirektan doprinos jačanju gospodarstva, smanjenju nezaposlenosti naših ljudi koji se mogu uključiti u provedbu projekata, oporavku građevinskog sektora koji je najviše stradao u proteklih pet, šest godina i pripadajućih industrija.“ - naglasio je potpredsjednik Vlade te dodao kako imamo projekte ukupne vrijednosti veće od 450 milijuna eura, koliko iznosi alokacija za RH iz fondova EU, a koje planiramo ugovoriti do ljeta ove godine. „Za razdoblje 2014. – 2020. imamo desetak projekta čija vrijednost iznosi oko 8 milijardi kuna, točnije, to je milijardu eura koji nas čekaju iz Strukturnih instrumenata EU i potencijal koji se mora iskoristiti.“ - zaključio je potpredsjednik Grčić.
Uz potpredsjednika Vlade i ministra regionalnog razvoja i fondova EU te zamjenika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, događanju su prisustvovali članovi Uprave HŽ Infrastrukture, predstavnici španjolskog i francuskog veleposlanstva, zamjenik županice sisačko - moslavačke Ivan Nekvapil te gradonačelnici i načelnici gradova i općina na trasi pruge.
Uz projekt pripreme projektne dokumentacije potrebne za unaprjeđenje i obnovu željezničke pruge Dugo Selo - Novska, faza 2. i 3. u tijeku je provedba prve faze projektiranja obnove postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka navedene dionice koja je započela u lipnju 2011. godine, a to su samo neki u nizu projekta koji se sufinanciraju putem EU fondova kroz Operativni program promet 2007.- 2013. i koji će doprinijeti modernizaciji i podizanju konkurentnosti na bivšem X. koridoru, danas koridoru RH1.
Trenutno je pri kraju modernizacija dionice pruge Okučani - Novska, a završen je projekt modernizacije pruge Tovarnik - Vinkovci, dok je za projektiranje obnove pruge Okučani - Vinkovci natječaj u tijeku, a početak radova očekuje se u 2018. godine i njihova vrijednost procijenjena je na 355 milijuna eura.