Vlada: Agencija za obalni linijski pomorski promet u Splitu

Slika /arhiva/Cres-w05.JPG

Vlada je Saboru na donošenje poslala Konačan prijedlog Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, temeljem kojega bi koncesije za obavljanje javnog prijevoza na državnim linijama obavljala Agencija za obalni linijski pomorski promet sa sjedištem u Splitu.

Osnovna novina koja se predviđa ovim zakonom je pravo obavljanja javnog prijevoza na temelju koncesije, a nakon provedenog javnog natječaja. Za državne linije natječaj bi raspisivala Agencija, za županijske županijsko poglavarstvo, a za lokalne općinsko, odnosno gradsko poglavarstvo.

Zakon se donosi radi stvaranja pretpostavki unapređenja i efikasnijeg obavljanja ove djelatnosti koja je od interesa za Republiku Hrvatsku, kao i nastavka usklađivanja propisa s pravnom stečevinom EU sa svrhom povećanja kvalitete usluga povezivanja kopna i otoka, povećanja sigurnosti plovidbe, uvođenje konkurencije u obalnom linijskom pomorskom prometu, a time i razvoja brodarstva u nacionalnoj plovidbi.

Konačni prijedlog Zakona predviđa razvrstaj linija prema značaju pravca na državne (utvrđuje ih Vlada RH), županijske i međužupanijske (utvrđuje ih županijsko, odnosno županijska poglavarstva) te lokalne linije (utvrđuje ih općinsko odnosno gradsko poglavarstvo) uz uvjet da na istoj relaciji nije istovremeno moguće preklapanje različito razvrstanih linija.

Prema razdoblju obavljanja prijevoza, linije se razvrstavaju na cjelogodišnje i sezonske (na državnim linijama uvjetuje se održavanje najmanje 4 mjeseca godišnje), dok se po vrsti prijevoza linije razvrstavaju na trajektne, brzobrodske i klasične.

Novi Zakon propisat ću uvjete koje mora ispunjavati brodar – ponuditelj koncesije (pored registracije djelatnosti, vlasništva odgovarajućeg broda, brod mora biti upisan u upisnik trgovačkih brodova RH, član posade broda mora biti hrvatski državljanin, uz ostale tehničke uvjete koje mora ispunjavati brod, odnosno zamjenski brod).

Polazeći od činjenice da se obavljanje javnog obalnog linijskog pomorskog prijevoza s primjerenim brojem dnevnih veza neće moći od ostvarenog prihoda pokriti stvarni troškovi prijevoza, odnosno da brodari neće moći poslovati po tržišnim principima, financiranje nerentabilnih linija predviđeno je osiguranjem potpora brodarima. Financijska sredstva za potpore osigurala bi se u državnom proračunu Republike Hrvatske za državne linije, u proračunu nadležnih županija za županijske i međužupanijske linije, te za lokalne linije u proračunu grada ili općine.

Konačni prijedlog Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu 



Pisane vijesti